لینکدین گزارش می‌دهد: مدیریت پروژه؛ فرسوده‌کننده‌ترین شغل

شماره روزنامه: ۶۰۹۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ ...

1- مدیریت پروژه و برنامه

2- خدمات درمانی

3- خدمات اجتماعی

4- کنترل کیفیت

5- آموزش

کندی وینز، مدیر برنامه ارشد آموزش پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید فرسودگی صرفا ناشی از ساعات کاری طولانی یا بار کاری زیاد نیست. وینز برای کتابش با عنوان «ایمنی از فرسودگی» با صدها نفر که در محیط‌های کاری پراسترس مثل بیمارستان و مدیریت کسب و کار کار کرده‌اند، مصاحبه کرده است. مدیران پروژه، مسوول برنامه‌ریزی، سازماندهی و مدیریت تکمیل یک پروژه هستند و باید از به‌موقع تمام شدن پروژه‌ها با یک بودجه مشخص، اطمینان حاصل کنند. این پروژه‌ها می‌توانند شامل ساخت یک ساختمان جدید تا مدیریت یک کمپین بازاریابی باشند. وینز توضیح می‌دهد که چنین مشاغلی نیازمند مدیریت همزمان چند وظیفه به صورت مداوم، پایبندی به ضرب‌الاجل‌ها و فعالیت به عنوان «واسطه» بین کارکنان و مشتریان است که همه اینها استرس‌زاست و منجر به فرسودگی می‌شود.

از نظر او، این واقعیت که مدیران پروژه یکی از پرتقاضاترین افرادی هستند که شرکت‌ها به دنبال استخدامشان هستند، نگران‌کننده است. لیدیا لوگان، معاون آموزش جهانی و توسعه نیروی کار شرکت IBM، می‌گوید کسب‌ و کارها در همه صنایع، در حال استخدام مدیران پروژه هستند تا با پیشرفت‌های تکنولوژیک سریع همگام باشند و بتوانند خودشان را با اختلالاتی که بحران‌هایی مثل پاندمی ایجاد می‌کنند، سازگار کنند.

«موسسه مدیریت پروژه» برای مقابله با این چالش‌ها، پیش‌بینی کرده که کارفرماها تا سال 2030 حداقل به 25 میلیون نفر در نقش‌های مدیریت پروژه نیاز خواهند داشت. با توجه به تعداد فعلی این یعنی برای برآورده کردن این تقاضا، باید سالی2میلیون نفر وارد این حوزه شوند.

وینز می‌گوید: «من با مدیران پروژه زیادی کار می‌کنم و بیشترین دغدغه‌ای که از آنها می‌شنوم این است که از حمایت یا شناخت کافی برای مطابقت با نیازهای متغیری که در شغل‌هایشان با آن مواجهند، برخوردار نیستند. این عدم تطابق بیشترین نقش را در احساس فرسودگی آنها دارد.»  مشاغل دیگری که نرخ فرسودگی بالایی دارند – خدمات درمانی، آموزش و خدمات اجتماعی - محیط‌های کاری پراسترسی دارند و به گفته وینز، افراد در این مشاغل کنترل محدودی بر نتایج کارشان دارند. او اضافه می‌کند: «در این‌گونه مشاغل، شما مالیات احساسی پرداخت می‌کنید. وقتی شغلتان پرستاری است، با موقعیت‌های سخت و حساسی مواجه می‌شوید که می‌تواند عواقب جدی مثلا برای یک کودک یا رفاه یک بیمار داشته باشد. این موضوع می‌تواند خیلی سریع شما را فرسوده کند.»  در نهایت شما می‌توانید با ارزیابی ریسک فرسودگی یک شغل و اینکه آیا با شخصیت و خلق و خوی شما هم‌خوانی دارد یا نه، پیشنهادهای شغلی را بپذیرید. وینز می‌گوید: مثلا برون‌گراها احتمالا در شغل‌هایی که حداقل تعاملات اجتماعی را دارد، خوب عمل نمی‌کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان