نقدی بر عملکرد چند بازیکن تیم ملی

اسم و دیــگر هــیچ!

شماره روزنامه: ۶۱۰۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ ...

فارغ از کم و کیف کلی نمایش ایران برابر امارات، آنچه در این مسابقه نیز به چشم آمد، سطح بحث‌برانگیز عملکرد برخی بازیکنان بود؛ کسانی که بدون تعارف به نظر می‌رسد فقط با توجه به اسم‌شان به اردو دعوت می‌شوند و ترکیب قرار می‌گیرند. به‌طور مشخص اگر قرار باشد به چند مورد اشاره کنیم، کسانی مثل سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و سعید عزت‌اللهی می‌توانند مثال‌های خوبی باشند.

سامان قدوس در حالی به دو اردوی اخیر تیم ملی دعوت شده که در هر دو بدون تیم بوده است. سامان بهای سنگینی بابت حضور در جام ملت‌های آسیا پرداخت و از آن تاریخ به بعد در برنتفورد به نیمکت‌نشین محض تبدیل شد. در پایان فصل هم باشگاه انگلیسی برای دومین فصل پیاپی این بازیکن را در لیست مازاد قرار داد، هرچند بر خلاف پارسال دیگر برای همکاری مجدد سراغ او نرفت. همه ما سامان را دوست داریم؛ یک مرد خوب و بی‌حاشیه که سبک فوتبالش هم جذاب است، اما او واقعا آماده نیست و در بازی با امارات به وضوح می‌شد به این مساله پی برد. وقتی بازیکنی تیم ندارد، یعنی در کوران تمرینات منظم و گروهی و البته شرایط مسابقه نیست و بازی دادن به چنین مهره‌ای در تیم ملی ضمن تضییع حق دیگران، نوعی ریسک است؛ حتی اگر او سامان قدوس باشد.

علیرضا جهانبخش هم عینا شرایط قدوس را دارد، با این تفاوت که حتی بهترین و آماده‌ترین نسخه او هم آن‌قدرها جذاب نیست و حامیان سرسختی ندارد! جهانبخش سال‌هاست در رده باشگاهی با افول مواجه شده و شاید از زمان انتقالش به برایتون انگلستان دیگر یک دوره فوتبال خوب و منظم از این بازیکن دیده نشد. با این حال در تمام این سال‌ها همیشه جایگاه او در تیم ملی محفوظ بوده؛ حتی امروز که 4 ماه بدون تیم بوده است، اما باز دعوت می‌شود و در ترکیب اصلی هم به میدان می‌رود. نمایش جهانبخش برابر امارات هم صدای انتقادات را بلند کرد.

در نهایت باید به سعید عزت‌اللهی هم اشاره کرد که حتی پیش از پایان مسابقه با امارات تعویض شد. عزت‌اللهی در حالی هفتادمین بازی ملی‌اش را تجربه کرد که کیفیت فنی او همچنان برای بسیاری از اهالی فوتبال مجهول است و این همه حضورش در تیم اول کشور، به معما می‌ماند. بازتاب منطقی این ابهام هم شرایط نابسامان عزت‌اللهی در تیم‌های باشگاهی‌اش بوده است؛ یکی از یکی معمولی‌تر که اغلب در همان‌ها هم نیمکت‌نشین است. عزت‌اللهی در حالی برابر قرقیزستان و امارات به میدان رفت که در این فصل هنوز یک بازی هم برای شباب‌الاهلی انجام نداده. عجیب آنکه گفته می‌شود او اصلا در لیست باشگاه برای مسابقات لیگ امارات نیست و فقط در بازی‌های آسیایی می‌تواند به میدان برود! خیلی خوشحال می‌شدیم بدانیم اگر اسم این هافبک «سعید عزت‌اللهی» نبود، باز کادرفنی تیم ملی او را با این کیفیت و وضعیت برای هر اردو دعوت می‌کرد یا نه؟!

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان