مشرق گزارش می‌دهد؛

۹ ماخ سرعت برای شکست همزمان ناوشکن‌های آمریکایی و پدافند اسرائیل/ هایپرسونیک یمنی که ۲ میلیون صهیونیست را به پناهگاه فرستاد +فیلم و تصاویر

پدافند پر ادعای رژیم صهیونیستی که ادعاهای خنده داری نظیر رهگیری بالای ۹۰ درصدی علیه موشک های ایرانی در عملیات وعده صادق را داشت در برابر شلیک تنها یک موشک بالستیک هایپرسونیک تسلیم شد!

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ بامداد امروز انصارالله یمن در عملیاتی درخشان و غافلگیرکننده شهر تل آویو مرکز رژیم صهیونیستی را هدف حمله موشکی خود قرار داد.


یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح جزئیات این عملیات گفت:

9 ماخ سرعت برای شکست همزمان ناوشکن‌های آمریکایی و پدافند اسرائیل/ هایپرسونیک یمنی که 2 میلیون صهیونیست را به پناهگاه فرستاد +فیلم و تصاویر


_ نیروی موشکی به یاری خدا عملیات ویژه‌ای را علیه یک هدف نظامی در منطقه یافا (تل آویو) اجرا کرد.

_ این عملیات با موشک بالستیک مافوق صوت جدیدی انجام شد و موفق شد به هدف خود برسد و سامانه‌های پدافندی دشمن در مقابله با آن ناکام بودند.


_ این موشک مافوق صوت مسافت تخمینی 2040 کیلومتر را در 11 و نیم دقیقه طی کرد.

_ این موشک موجب ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و بیش از دو میلیون نفر صهیونیست را برای اولین بار در تاریخ مجبور به فرار به پناهگاه‌ها کرد.

_ عملیات ویژه یافا در چارچوب مرحله پنجم و نقطه اوج تلاش قهرمانان نیروی موشکی در توسعه تسلیحات موشکی بود.

9 ماخ سرعت برای شکست همزمان ناوشکن‌های آمریکایی و پدافند اسرائیل/ هایپرسونیک یمنی که 2 میلیون صهیونیست را به پناهگاه فرستاد +فیلم و تصاویر


_ نیروی موشکی توان خود را در پاسخ به الزامات نبرد و چالش های مقابله با دشمن برای دستیابی به اهداف و دور زدن تمامی سامانه های رهگیری توسعه داده است.

_ موانع جغرافیایی، تهاجم ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و سیستم های نظارتی، جاسوسی و... مانع حمایت یمن از فلسطین نخواهد شد.

_ دشمن اسرائیلی باید منتظر عملیات‌های باکیفیت تری باشد، زیرا در آستانه اولین سالگرد عملیات مبارک هفتم اکتبر هستیم.

_ دشمن همچنین باید منتظر پاسخ به تجاوز جنایتکارانه خود به الحدیده باشد؛ عملیات پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت.

هایپرسونیک یمنی که 2 میلیون صهیونیست را به پناهگاه فرستاد

پس از حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در 20 جولای به بندر الحدیده و انهدام زیرساخت ها و مخازن نفتی این منطقه، همگان چشم انتظار عملیات انتقامی انصارالله در پاسخ به این جنایت بودند.

رهبران یمن به جای پاسخ عجولانه با تسلیحات عادی، به دنبال طراحی عملیاتی خاص با پیامی ویژه برای صهیونیست ها بودند تا قبل از تکرار ماجراجویی جدید به عواقب آن فکر کنند؛ ارتش اسرائیل در حملات قبلی انصارالله به مناطقی نظیر بندر ایلات مدعی رهگیری موشک های کروز، بالستیک و پهپادهای انتحاری یمنی می شد؛ ناوشکن های امریکایی نیز هر از چند گاهی بدون نشان دادن شواهد خاصی مدعی انهدام پرتابه های یمنی در مسیر جنوب سرزمین های اشغالی می شدند.

9 ماخ سرعت برای شکست همزمان ناوشکن‌های آمریکایی و پدافند اسرائیل/ هایپرسونیک یمنی که 2 میلیون صهیونیست را به پناهگاه فرستاد +فیلم و تصاویر


بنابراین عملیات جدید ارتش یمن قرار بود پاسخی به تمامی ادعاهای کذب دشمن باشد؛ شلیک تنها 1 تیر موشک بالستیک هایپرسونیک به قلب تل آویو که 2 میلیون سکنه این شهر را به پناهگاه ها فرستاد و دفاع هوایی دشمن فرصتی برای مقابله و رهگیری این موشک پیدا نکرد.

9 ماخ سرعت برای شکست همزمان ناوشکن‌های آمریکایی و پدافند اسرائیل

اما تک موشک یمنی چگونه از سد دفاع هوایی اسرائیل و متحدانش عبور کرد؟

بنابر اعلام منابع صهیونیستی موشک یمنی از فاصله حدود 2 هزار کیلومتری به سمت تل آویو شلیک شده است و در مسیر پروازی خود بر فراز دو ناوشکن امریکایی و یک ناو فرانسوی عبور کرده است.

9 ماخ سرعت برای شکست همزمان ناوشکن‌های آمریکایی و پدافند اسرائیل/ هایپرسونیک یمنی که 2 میلیون صهیونیست را به پناهگاه فرستاد +فیلم و تصاویر


نکته مهم اینجاست که دست کم ناوشکن های امریکایی مجهز به سامانه دفاعی ایجیس و موشک های پدافندی SM-3 روی کاغذ توانایی رهگیری موشک یمنی در میانه مسیر را داشتند یا حداقل ادعای این توانایی را بارها اعلام کرده اند؛ اما شاهد هیچ واکنشی در قبال رهگیری موشک یمنی پیش از رسیدن به آسمان سرزمین های اشغالی نبودیم.

در سمت دیگر نیز پدافند پر ادعای رژیم صهیونیستی که ادعاهای خنده داری نظیر رهگیری بالای 90 درصدی علیه موشک های ایرانی در عملیات وعده صادق را داشت در برابر شلیک تنها یک موشک بالستیک هایپرسونیک تسلیم شد!

بر اساس برد 2040 کیلومتری و زمان پرواز 11 و نیم دقیقه‌ای اعلام شده توسط ارتش یمن، موشک هایپرسونیک یمنی تقریبا سرعت میانگینی برابر با 9 ماخ ( 9 برابر سرعت صوت) داشته است که برای شکست تمامی سامانه های پدافندی اسرائیلی نظیر Arrow و فلاخن داود کافی بوده است؛ همچنین احتمال اینکه موشک یمنی مجهز به کلاهک پیشرانه دار و مانوردهنده برای فریب موشک های رهگیر اسرائیلی باشد نیز وجود دارد که ترکیب سرعت بالا و مانور فرار موجب می شود تا پدافند اسرائیل هیچ شانسی برای رهگیری نداشته و عملا در شلیک های انبوه این موشک نه تنها مناطق شهری بلکه حساس ترین تاسیسات نظامی نیز بایستی تخلیه شده و ساکنان آنها به پناهگاه بروند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان