تلاش برای حفظ درختان تهران

نجات شهرداری از تحقیق و تفحص؟

شماره روزنامه: ۶۱۰۴ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ ...

به گزارش اکوایران رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: در کمال تعجب کمیسیون بودجه به جای نامه‌‌‌نگاری با مسوولان ذی‌ربط برای دریافت اسناد و ارائه به متقاضیان تحقیق و تفحص در حرکت خارج از عرف چهار بند تحقیق و تفحص را رد کرده است. نرجس سلیمانی در دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در کمال تعجب کمیسیون بودجه به جای نامه‌نگاری با مسوولان ذی‌ربط برای دریافت اسناد و ارائه به متقاضیان تحقیق و تفحص، در حرکتی خارج از عرف چهار بند تحقیق و تفحص را رد کرده است افزود: کمیسیون نظارت و حقوقی که تحقیق و تفحص را بر عهده گرفته، نامه‌‌‌ای با دو امضا تهیه کرده و درخواست دارد که کمیسیون برنامه و بودجه از پیگیری امور انصراف دهد تا کمیسیون دیگری موضوع را دنبال کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: باید میان دو کمیسیون شورا تعامل و همکاری وجود داشته باشد. باید یاد بگیریم با هم تعامل کنیم؛ البته در جایی قرار داریم که زمان یادگیری ما گذشته و باید با هم مشکلات را حل کنیم و تصمیم بگیریم. مهدی اقراریان در این جلسه گفت: جمعی از اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که شهردار کارآمدی لازم  رابرای مدیریت شهر ندارد. با وجود این برخی به دنبال فشار بر منتقدان شهردار هستند؛ این افراد فکر می‌کنند با فشار به منتقدان باعث عقب‌نشینی آنها خواهند شد. اما به نتیجه مدنظر نمی‌‌‌رسند. ما از ابزار خود استفاده خواهیم کرد. اگر کمیسیون مربوطه در مورد تحقیق و تفحص همکاری نکرد؛ این خواست از طریق کمیسیون دیگری پیگیری می‌شود.

تلاش برای حفظ درختان تهران

ناصر امانی در این جلسه در خصوص تخریب درختان در دانشگاه تهران، تصریح کرد: دور از ‌شأن دانشگاه ارزشمند تهران است که دست به این نوع اقدامات بزند و شبانه فضای سبز را محصور و قلع و قمع کند تا ساختمان اداری بسازد. باعث شرم بنده است که بگویم چرا دانشگاه این کار را انجام می‌دهد؟ امانی با بیان اینکه چند روز پیش اهالی با من تماس گرفتند که به درختان به صورت عامدانه آب نمی‌‌‌دهند که خشک شود، خاطرنشان کرد: باید فکری به حال این مساله کرد. پیش از این هم شاهد چنین مسائلی بودیم. ما در شهرداری کمیسیون‌‌‌هایی داریم که زمان پایان کار جرایم میلیاردی وضع می‌کنند اما می‌بینیم به راحتی چند درخت قلع و قمع می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان