ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه مرغ گشنیزی مجلسی و نکات کلیدی آن

شما علاقه مندان به دستورهای پخت خانگی جدید می توانید در این بخش با طرز تهیه مرغ گشنیزی ویژه آشنا شوید. این مرغ با عطر و طعم گشنیز عالی بوده و گزینه مناسبی در کنار پلو می باشد.

طرز تهیه مرغ گشنیزی مجلسی و نکات کلیدی آن

یکی از انواع متنوع مرغ های خانگی با طعم و مزه عالی مرع گشنیز بوده و شما علاقه مندان می توانید در این بخش با طرز تهیه مرغ گشنیزی و رسپی ساده آن در این بخش آشنا شوید. این نوع مرغ خانگی طعم و عطر عالی دارد.

طرز تهیه مرغ گشنیزی

طرز تهیه مرغ گشنیزی مجلسی:

برای اینکه در مهمانی های خود غذاهای متنوعی داشته باشید در ارگا می توانید با طرز تهیه مرغ دمی و مرغ ایتالیایی همراه ما باشید.

 

مواد اولیه:

  • سینه مرغ: 1 عدد
  • پیاز متوسط: 2 عدد
  • ماست: 1 پیمانه
  • روِغن: به میزان لازم
  • گشنیز تازه: 1 پیمانه
  • فلفل، نمک، پاپریکا، پودر سیر: به میزان لازم
  • زعفران: به میزان لازم
  • آب سرد: 1 لیوان

طرز تهیه مرغ با گشنیز:

برای آماده کردن این‌ مرغ خوشمزه با طعم و عطر ویژه باید ابتدا پیازها را خرد کرده و درون تابه ای به همراه مقداری روغن سرخ کنید. بعد از اینکه پیازها کمی نرم و طلایی شد، سینه های مرغ را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ آن عوض شود.

کمی زردچوبه نیز به مواد افزوده و می توانید در این بخش از مقداری پودر پاپریکا هم برای مزه دار کردن مرغ استفاده نمایید. در مرحله بعدی باید ماست را درون پیاله ای ریخته و کمی نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر به آن اضافه کنید. مقداری آب سرد درون مواد ریخته و هم زده تا مواد شما رقیق شود.

مواد مرغ گشنیزی

ترکیب آماده شده را به مرغ و پیازهای که روی حرارت قرار دارد، اضافه کرده و درب تابه را قرار دهید. نیم ساعت به مواد زمان داده تا مرغ کاملا پخته شده و نرم شود. شما می توانید برای مزه دار شدن این مرغ از مقداری گشنیز تازه یا گشنیز خشک شده استفاده کنید.

بعد از اینکه مرغ روی حرارت مزه دار شده، از روی حرارت برداشته و در کنار پلو یا نان نوش جان کنید. در این مرحله از طرز تهیه مرغ گشنیزی مرغ شما آماده بوده و می توانید، نوش جان کنید.

نکات تکمیلی پخت:

در پخت این نوع مرغ می توانید از گشنیز تازه نیز استفاده کنید اما افزودن گشنیز خشک شده نیز در این مرغ طعم و مزه عالی دارد و عطر آن را بیشتر می کند. استفاده از پیاز درشت نیز در این ترکیب عالی بوده و در صورتی که پیاز بیشتری دوست دارید، می توانید از مقدار بیشتر در این مرغ استفاده کنید.

روش تهیه مرغ گشنیزی

استفاده از پاپریکا، فلفل تازه و ادویه های معطر دیگر نیز در این نوع مرغ طعم عالی داشته و پیشنهاد ویژه ای برای شما خواهد بود.  بهتر است در این نوع غذا از مرغ تازه استفاده کرده که مزه بهتری به غذای شما می دهد.

یکی دیگر از نکات مهم و تکمیلی در دستور پخت این غذا افزودن گشنیز در مراحل آخری پخت می باشد. بهتر است تا 5 دقیقه آخر این گشنیز خشک شده را به مواد مرغ خود اضافه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان