ماهان شبکه ایرانیان

برداشت انگور از تاکستان های قطب تولیدانگور استان چهارمحال و بختیاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار با اعلام این خبر اظهار داشت: برداشت انگور از تاکستان های شهرستان از دهه سوم شهریور ماه تا اواخر مهر ماه هر سال ادامه دارد.

برداشت انگور از تاکستان های قطب تولیدانگور استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، امرالله اسماعیلی سطح تاکستان های شهرستان را حدود 1750 هکتار اعلام داشت و افزود: از این سطح با متوسط عملکرد 18تن در هکتار میزان تولید انگور شهرستان 31500 تن پیش بینی می گردد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار تصریح کرد: 70درصد انگور تولیدی در تاکستانها به صورت تازه خوری در داخل استان و استان های دیگر از جمله: خوزستان، اصفهان، قم، یزد و تهران ارسال می گردد.
 
وی افزود: 20درصد تولید انگور شهرستان در مسیر فرآوری قرار می گیرد و محصولاتی چون آبغوره، شیره و کشمش تولید می گردد و 10 درصد باقیمانده به سمت کارخانه بهنوش (شهد کوهرنگ) روانه می‌ گردد که در سال جاری کارخانه بهنوش با نرخ مصوب کیلویی 13500 تومان انگور باغداران را خریداری می‌نماید.

قابل ذکر است ارقام کشت شده در سطح شهرستان شامل عسگری زرد، سبز، قرمز و سایر ارقام مانند مهره، یاقوتی، ریش بابا و  رشه می باشند.

در پایان یادآور می گردد: شهرستان کیار 38 درصد از کل سطح زیر کشت تاکستانهای استان را به خود اختصاص داده و 60 درصد تولید انگور استان مربوط به این شهرستان می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان