ماهان شبکه ایرانیان

خبر مهم برای کنکوری‌ها؛ سرنوشت تاثیر معدل در آزمون سراسری چه می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : پیگیری‌های اصلاح تاثیر قطعی معدل در کنکور از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون موفق به جلب موافقت‌های وزرای مربوطه برای اصلاح این مصوبه شده است.

خبر مهم برای کنکوری‌ها؛ سرنوشت تاثیر معدل در آزمون سراسری چه می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : پیگیری‌های اصلاح تاثیر قطعی معدل در کنکور از خردادماه 1400 آغاز شده و تاکنون موفق به جلب موافقت‌های وزرای مربوطه برای اصلاح این مصوبه شده است.

خانه ملت در خبری نوشت:احسان عظیمی راد  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  گفت : پیگیری‌های اصلاح تاثیر قطعی معدل در کنکور از خردادماه 1400 آغاز شده و تاکنون موفق به جلب موافقت‌های وزرای مربوطه برای اصلاح این مصوبه شده است.

عظیمی راد افزود : از همان ابتدا نامه‌هایی به وزیر سابق آموزش و پرورش ارسال کردیم و در برنامه‌های تلویزیونی نیز بحث‌هایی مطرح شد. 

وی افزود : متأسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا به امروز پاسخ مستندی به سوالات اساسی ما نداده است. این سوالات شامل دلایل ورود شورا به این مصوبه و تأثیرات آن بر عدالت آموزشی و زیرساخت‌های نظام آموزشی کشور است.

عظیمی راد اظهار داشت : : هیچ پاسخی درباره فراهم نبودن زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اجرای این مصوبه داده نشده است. در حالی که اختلافات آماری و مشکلات زیرساختی کاملاً مستند و قابل ارائه هستند. 



وی افزود: در مناظره‌های اخیر، یکی از مسائل مطرح این بود که این مصوبه در زمان کرونا تصویب شده و برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان آن نبوده‌اند. 

عظیمی راد همچنین به درخواست‌های مکرر خود از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ما خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور وزرای آموزش و پرورش، علوم و بهداشت هستیم. وزرای مربوطه به صراحت مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کرده‌اند. 

وی افزود: کمیسیون آموزش مجلس با استناد به تحقیقات و مطالعات علمی، مصوبه فعلی را به چالش کشیده است و اگر قرار بر اصلاح مصوبه باشد، باید تنها پایه دوازدهم مورد استفاده قرار گیرد. 

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : اجرای این مصوبه بدون فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب می‌تواند منجر به مشکلات آموزشی جدی در آینده شود.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان