ماهان شبکه ایرانیان

عارف: هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم /پرونده سرنگون کردن نظام برای همیشه بسته شده است

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با جمعی از فرزندان شاهد و خانواده شهدا،گفت: دشمن پرونده سرنگون کردن نظام اسلامی را برای همیشه بسته است و اکنون تنها به دنبال بهانه هایی مانند سلاح هسته‌ای می رود در حالی که خودشان هم می‌دانند که ما هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم.

عارف: هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم /پرونده سرنگون کردن نظام برای همیشه بسته شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «محمدرضا عارف» در ششمین روز از هفته دفاع مقدس و در سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه (ع)، با جمعی از فرزندان شاهد و خانواده شهدا دیدار کرد.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه عنوان« فرزند شهید» پرافتخارترین عنوان ایران است گفت: شما تکلیف دارید که از نام بلند و پرافتخار پدرانتان دفاع کنید.

معاون اول رئیس‌جمهور در شروع سخنان خود در این دیدارصمیمانه که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: شاید گفتن چنین سخنانی برای یک فرد سیاسی، خودنمایی محسوب شود اما این اعتقاد قلبی من است که همواره به حال شهدا و دانشجویان شهیدی که در دانشگاه با آنها آشنا شده بودم غبطه می‌خورم.

«فرزندِ شهید» پرافتخارترین عنوان کشور است

عارف در این جلسه، پس از شنیدن پیشنهادات و نظرات حاضران درباره مسائل مختلف کشور گفت: اینکه شما به مانند پدران بزرگوارتان هستید و هیچ خواسته شخصی‌ای را در چنین جلساتی مطرح نمی‌کنید، بسیار غرور آفرین است، عنوان «فرزند شهید و خانواده شهدا» پرافتخارترین عنوان در کشورماست.

وی افزود: اگرچه در طول سال‌های گذشته ما در بسیاری از موارد، الگوهای محبوب جامعه را سوزانده و از دست داده‌ایم، اما عنوان «شهید» همچنان ‌پرافتخار مانده است و حتی اگر کسی بخواهد این الگو را از جوانان و نوجوانان ما بگیرد هرگز موفق نخواهد شد و شما به عنوان فرزندان شهدا مسئول هستید که از این نام پرافتخار دفاع کنید و برای رشد و توسعه کشور تلاش کنید.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مسئولیت اجتماعی خانواده و فرزندان شهدا در تبیین انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان ایران گفت: یکی از مهمترین وظایف ما این بود که در 4 دهه گذشته درباره فضایی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد برای جوانترها روشنگری و تبیین کنیم اما درگیر شدن با امور جاری، مانع از این شد که به این حوزه بپردازیم .

عارف در همین زمینه ادامه داد: ما نتوانستیم به خوبی برای این نسل توضیح بدهیم که حاکمیت یک رژیم فاسد و دیکتاتور، خصوصا بعد از کودتای 28 مرداد و تحقیرجامعه ایرانی از سوی غرب بود که باعث شد چهره کاریزماتیکی مانند امام خمینی(ره) به عنوان مرجعیت دینی شجاع و وارسته قدم به میدان مبارزه بگذارند و در کنار آن نیز تشکل های اسلامی دانشجویی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدایت مرحوم آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان در این مبارزه وارد شدند، بازار هم دوشادوش آنها حرکت کرد و در حالی‌که از 15 خرداد 42 تا بهمن 57 تنها 15 سال گذشته بود، انقلاب اسلامی ایران در عین «ناباوری» به پیروزی رسید و این «پیروزی ناباورانه» همان نکته مهمی است که آیت الله طالقانی به امام خمینی (ره) گفتند و امام هم آن را تایید کردند.

وی افزود: البته انصاف این است که بگوییم گروه‌ها و جریانات سیاسی دیگری هم خصوصا در دانشگاه فعال بودند اما هیچ‌کدام از آنها اصالت و تاثیرگذاری‌ جریانات اسلامی و انجمن‌های اسلامی دانشجویان را نداشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همین جوان‌ها بودند که مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفتند و مشغول خدمت شدند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما نتوانستیم به نسل جدید بگوییم که میزان تحقیر به حدی بود که حتی افسران بلندپایه ایران به اندازه یک تکنسین آمریکایی احترام نداشتند و آنها هر کاری که می خواستند می‌کردند.

عارف با اشاره به نقش شهدا در پیروزی و استحکام نظام اسلامی گفت: دو عامل مهم در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی نقش داشت که عامل اول، نگاه بلند بنیانگذار انقلاب‌ اسلامی بود و در مرحله بعد، درخشش جوانان متعهد و مؤمنی بود که پدران و شما بودند و رشادت آنها باعث استحکام انقلاب اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: پدران شجاع شما از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی و بعد هم با انقلاب فرهنگی و پس از آن با شرکت در دفاع مقدس از ایران پاسداری کرده وجانشان را فدا کردند و در حالی که درهمان دوران برخی حتی برای نرفتن به سربازی و جبهه‌های جنگ، به هر ترفندی متوسل می شدند، پدران شما در سنین جوانی، نه تنها در جبهه‌ها حضور پیدا کردند که حتی اداره جنگ را هم برعهده گرفته و جنگ را فرماندهی کردند ، این خانواده شهدا بودند که در موارد بسیاری در جنگ، با همان اندوخته های اندکشان کمک اقتصادی کردند و در تأمین مایحتاج رزمندگان سهیم شدند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: این دستاورد پدران شما بود که امروز انقلاب تثبیت شده است و دشمن پرونده سرنگون کردن نظام اسلامی را برای همیشه بسته است و اکنون تنها به دنبال بهانه هایی مانند سلاح هسته‌ای می رود در حالی که خودشان هم می‌دانند که ما هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم.

بیانیه گام دوم انقلاب، میثاق ملی همه ماست

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان آنکه یکی از راه‌های ماندگاری انقلاب اسلامی و غلبه بر مشکلات و پیشرفت در تمامی مسیرها، پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری ‌بیان کرده‌اند، گفت :‌این سند، میثاق ملی همه ماست و موظفیم در مسیر تحقق این سند ارزشمند، با تمام توان حرکت کنیم‌ و در این مسیر، شما فرزندان شهدا باید نقش آفرین باشید، البته این امتیاز نیست بلکه مسئولیت سنگینی است که شما برای پاسداری از خون پدرانتان برعهده دارید.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان