ماهان شبکه ایرانیان

حمله هوایی بی سابقه به ضاحیه بیروت

شماره روزنامه: ۶۱۱۱ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۷/۷ ...

حسن+نصرالله copy

منابع خبری روز گذشته از حملات سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. به گفته این منابع، محله‌های مسکونی در منطقه حاره حریک در جنوب بیروت به‌شدت بمباران شده است. به گزارش تسنیم رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند: مقر مرکزی حزب‌الله هدف حملات بوده است .ارتش اسرائیل مدعی شد: مرکز فرماندهی مرکزی حزب‌الله در زیر زمین در ضاحیه بیروت هدف حمله قرار گرفته شد .بسیاری از شهروندان غیرنظامی لبنانی در حمله به شهادت رسیدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل با تایید خبر حمله جنگنده‌های این رژیم به ضاحیه بیروت مدعی شد: در این حمله مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله را در قلب ضاحیه هدف حمله قرار داده است. کارشناسان نظامی مدعی شدند: اسرائیل در تجاوز امروز خود به ضاحیه بیروت از بمب‌های سنگرشکن 2 تنی استفاده کرده است. شواهد عینی از تخریب کامل 10 ساختمان مسکونی در ضاحیه بیروت حکایت دارد. برخی از برج‌های مسکونی در منطقه حاره حریک بر سر خانواده‌های ساکن در آن خراب شد .

در همین حال رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که عملیات ترور سید حسن نصرالله در این حمله ارتش اسرائیل به ضاحیه بیروت شکست خورده است. یدیعوت و کان هم مدعی شدند هدف این ترور سید حسن نصرالله بوده است. رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد: حمله با جنگنده‌های اف35 و بمب‌های سنگرشکن انجام شده است. در این عملیات به مرکز فرماندهی حزب‌الله حمله کردیم و هدف شخص سیدحسن نصر‌الله بود .شبکه کان مدعی شد اطمینانی در مورد حضور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در زمان بمباران ضاحیه بیروت در محل حادثه وجود ندارد .

شبکه سعودی الحدث مدعی ترور شیخ حسین جفال یکی از رهبران ارشد حزب‌الله شده است. منابع عبری نیز ادعا کردند که در این حمله هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ترور شده است.  این در حالی است که منابع امنیتی مقاومت نیز به تسنیم گفتند که سید حسن نصرالله در یک مکان امن است و آنچه در رسانه‌های عبری منتشر شده است، صحت ندارد. همچنین ترور سید هاشم صفی‌الدین نیز ناموفق بوده است و او در صحت کامل است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان