ماهان شبکه ایرانیان

فرار جواد از گرداب پسا دربی

جواد نکونام پس از شکست ۱-۰ مقابل پرسپولیس از سمتش استعفا داد اما با موافقت سران باشگاه همراه نشد.

فرار جواد از گرداب پسا دربی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در تاریخ دربی‌ تهران بارها اتفاق افتاده که سرمربی بعد از این بازی استعفا داده یا اخراج شده است، آخرین قربانی این رقابت می توانست جواد نکونام باشد. او پس از شکست 1-0 مقابل پرسپولیس در اراک با بیانیه‌ای از هواداران خداحافظی کرد و با توجه به اختلافات او با سران باشگاه پیش بینی می‌شد که نکونام هفتمین جدایی بعد از دربی ها را در قامت سرمربی تجربه کند اما اینطور نشد. بر خلاف تصورات سران باشگاه به نکو و شاگردانش در بازی با السد هم فرصت دادند تا بهترین تصمیم را بر اساس نتیجه بازی برای آبی پوشان بگیرند. با نگاهی به تاریخ دربی‌های برگزار شده متوجه می شویم که این اولین باری نیست که بازی حساس شهرآورد گریبان سرمربی تیم بازنده را بعد از بازی گرفته و او از کار بی‌کار شده است به همین بهانه  در زیر نگاهی به سرمربیان برکنار شده یا مستعفی بعد از دربی می‌اندازیم؛

استقلال 3-1 پرسپولیس؛ 31 مرداد 1348

فرار جواد از گرداب پسا دربی

دربی سوم با نتیجه 3-1 به سود استقلال به پایان رسید گل های این بازی را احمد منشی‌زاده، علی جباری و کاروحق وردیان برای استقلال و ناظم گنجاپور برای پرسپولیس به ثمر رساندند. بعد از این بازی پرسپولیسی ها دسته جمعی به تیم پیکان پیوستند و دهداری جدا از آنها به تیم گارد پیوست، پس از دهداری رجبعلی فرامرزی مربی پرسپولیس شد.

استقلال 1-2 پرسپولیس؛ 27 آذر 1353

فرار جواد از گرداب پسا دربی

دربی پانزدهم با برد پرسپولیس همراه شد اما این استقلالی ها بودند که بعد از این بازی جام را بالای سر بردند و به نوعی این یک دربی تشریفاتی بود. آلن راجرز در این بازی آخرین حضور خود را به عنوان سرمربی پرسپولیس تجربه کرد و پس از این بازی از جمع سرخپوشان جدا شد. گل‌های این بازی را غلامحسین مظلومی برای استقلال، صفر ایرانپاک و اسماعیل حاج رحیمی‌پور برای پرسپولیس به ثمر رساندند.


پرسپولیس 3-1 استقلال؛ 15 اردیبهشت 1354

فرار جواد از گرداب پسا دربی

دربی شانزدهم یکی دیگر از بازی هایی بود که تغییراتی را در نیمکت یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس ایجاد کرد. پس از باخت 3-1  پرسپولیس در این بازی همایون بهزادی از هدایت سرخ پوشان کنار رفت. در این بازی غلامحسین مظلومی (2 بار) و مسعود مژدهی برای استقلال گلزنی کردند و گل تیم پرسپولیس را صفر ایرانپاک به ثمر رساند.


استقلال 1-1 پرسپولیس؛ 27 اسفند 1354؛

با وجود آن که بیوک وطنخواه پرسپولیس را قهرمان لیگ سوم تخت جمشید کرده بود،اما بعد از بازی دوم لیگ چهارم تخت جمشید که 1-1 تمام شد، مدیران این تیم کونوف روس را سرمربی کردند واز وطنخواه خواستند دستیار او باشد که او نپذیرفت واز این تیم جداشد. در دربی هجدهم مسعود مژدهی برای استقلال و محمود خوردبین تک گل پرسپولیس را به ثمر رساندند.

استقلال 0-0 پرسپولیس؛ 7 بهمن 1373
فرار جواد از گرداب پسا دربی

این بازی نیز مثل دربی 104 در جایی دور از تهران برگزار شد. میزبان دربی سی و نهم شهر بندر عباس بود. حمید درخشان  بعد از تساوی 0-0 در این بازی از سمتش  کنار رفت و جایش را به یورگن گده داد.


استقلال 3-0 پرسپولیس؛ 18 آذر 1390

فرار جواد از گرداب پسا دربی

دربی هفتاد و سوم در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد. در این بازی استقلال با گل‌های مجتبی جباری(2) و اسماعیل شریفات پرسپولیس را 3-0 شکست داد و بعد از این باخت حمید استیلی  از سمتش استعفا داد و کنار رفت.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان