ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه مرغ ناردونی لذیذ و سنتی ایرانی

اگر از علاقه‌مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه مرغ ناردونی ویژه آشنا شوید. این مرغ طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه مرغ ناردونی لذیذ و سنتی ایرانی

یکی از مرغ های مجلسی و خانگی ویژه که می توانید با دستور تهیه آن آشنا شوید، مرغ ناردونی بوده و طرز تهیه مرغ ناردونی نیز با طعم ویژه و عالی را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

طرز تهیه مرغ ناردونی مجلسی:

این مرغ ویژه با طعم و مزه عالی خود برای سفره های شما گزینه عالی بوده و می توانید طعم‌ آن را تجربه کنید. شما می توانید با طرز تهیه مرغ ترکی و مرغ ایتالیایی آشنا شوید.

مواد اولیه:

  • آب انار طبیعی: 1 و نیم لیوان
  • پیاز: 1 عدد
  • رب انار: 4 قاشق غذاخوری
  • دانه انار: 1 عدد
  • فلافل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • سیر: 3 حبه
  • مرغ: 4 تکه

مرغ ناردونی

طرز تهیه مرغ ناردونی:

برای آماده کردن این مرغ ویژه خانگی باید ابتدا تکه های مرغ را با کمی نمک، فلفل و زردچوبه مزه دار کرده تا بوی خامی آن از بین برود. به مدت 20 دقیقه مواد را کنار گذاشته تا مواد مزه دار شود. تکه های مرغ را درون تابه به همراه مقداری روغن سرخ کنید.

پیازها را به صورت نگینی شده برش زده و درون تابه تفت داده تا سبک و طلایی شود. مقداری سیر نیز افزوده تا عطر سیرها بلند شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را درون تابه کمی نفت داده تا بوی خامی آن از بین رود. مقداری رب انار نیی به آن اضافه کرده و به همراه رب تفت داده تا مواد رب باز شود.

طرز تهیه مرغ ناردونی

در مرحله بعدی باید آب انار را به مواد خود اضافه نمایید. بعد از اینکه آب انار درون مواد به جوش امد، باید مقداری نمک به آن اضافه کنید. اگر می خواهید، ناردون شما طعم ملسی داشته باشید، باید نمک را حذف کرده و شکر اضافه نمایید.

تکه های مرغی را که از قبل سرخ کرده اید به مواد ناردون آماده شده اضافه کنید. درب تابه را قرار داده تا با حرارت ملایم مرغ شما پخته شود. بعد از اینکه خورش شما جا افتاده شد، می توانید آن را در کنار برنج سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز مرغ ناردونی به همین سادگی بوده و می توانید، طعم فوق العاده ای از این غذا محلی که مخصوص مازندرانی بوده را تجربه کنید. این غذای شمالی در رشت نیز محبوبیت زیادی داشته و از جمله غذاهای محلی است.

رسپی مرغ ناردونی

نکات تکمیلی پخت:

در پخت این نوع غذا باید به این نکات توجه داشته باشید که مرغ را بیش از حد سرخ نکنید. در صورتی که مرغ زیاد سرخ شود، سفت شده و درون خورشت به خوبی پخته نمی شود. شما می توانید از رب انار دستی یا رب انارهای ملس برای برای مزه دار کردن آن استفاده کنید.

این نوع مرغ در کنار پلوی زعفرانی نیز سرو می شود. شما می توانید دانه های انار را درون فریزر قرار داده و در فصل های مختلفی از سال این نوع مرغ مجلسی را تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان