ماهان شبکه ایرانیان

راه اندازی ۸ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرکهای صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین از راه اندازی هشت ایستگاه آتش نشانی مجهز به ۱۶ خودروی آتش نشانی بمنظور مقابله با حوادث غیر مترقبه در واحدهای صنعتی و تولیدی خبرداد.

راه اندازی 8 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرکهای صنعتی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در مراسم تجلیل از آتش نشانان مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان که بمناسبت 7مهرماه روز ملی آتش نشان برگزار شد اظهارکرد: در راستای تجهیز شهرک ها و نواحی صنعتی به ایستگاه آتش نشانی به منظور ارتقای سطح ایمنی، مقابله با حوادث غیر مترقبه در حال حاضر 8ایستگاه آتش نشانی فعال مجهز به 16خودروی آتش نشانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: ست تجهیزات امداد و نجات برای ایستگاه های آتش نشانی در شهرکها و نواحی صنعتی در سال گذشته با اعتبار 20 میلیارد ریال و یک دستگاه خودروی آتش نشانی بهمراه تجهیزات با هزینه ای بالغ بر 80 میلیارد ریال جهت ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی حکیمیه در ماه گذشته خریداری شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: در طول شش ماهه گذشته 110 نفر ساعت دوره های آموزشی پیشگیری از حریق، اطفای حریق و کمک های اولیه برگزار شد و 10 عملیات مانور آتش نشانی اطفای حریق نیز در شهرکهای صنعتی انجام شده است.

صفاری با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش خطرات و خسارات وارده به واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد: برنامه هایی از قبیل تربیت و آموزش آتش نشانان، انجام ممیزی ایمنی برای 1000واحدهای صنعتی و برگزاری مانورهای آموزشی و ترغیب پرسنل آتش نشانی به منظور تقویت آمادگی جسمانی برگزار شده است.

وی ادامه داد: پایش و ارزیابی مرتب از کلیه عوامل خطر ساز و ناایمن و شناسایی کانون های خطر، ممیزی و تهیه شناسنامه HSEE، بازدید های دوره ای توسط تیم منتخب از دستگاههای مرتبط، آموزش های مورد نیاز واحدهای صنعتی، شناسایی کانون های خطرنیز انجام شده و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، عملیات آتش نشانی اطفا حریق در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه در طول هشت سال گذشته سیر نزولی داشته است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 140 واحد تولیدی پر خطر در شهرکها و نواحی صنعتی شناسایی شده که با انجام ممیزهای ویژه ایمنی و شناسایی نواقص و کاستی ها و اعلام به واحدهای صنعتی و تولیدی در مرحله انجام می باشد.

راه اندازی 8 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرکهای صنعتی قزوین

گفتنی است؛ در پایان این مراسم که با حضور صفاری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، ململی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین و مدیران عامل شرکت های خدماتی شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان برگزار شد از آتش نشانان تجلیل بعمل آمد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان