ماهان شبکه ایرانیان

ثبت اختراع کلاه ماسک ایمنی با قابلیت شناسایی آلاینده های محیط درچهارمحال وبختیاری

اختراع کلاه ماسک ایمنی با قابلیت شناسایی آلاینده های محیط توسط مخترعان چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

ثبت اختراع کلاه ماسک ایمنی با قابلیت شناسایی آلاینده های محیط درچهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بهنام خسروی فارسانی معاون امور صنایع صمت چهارمحال و بختیاری و یکی از مخترعان  گفت: شیلد جلویی این  کلاه هنگام قرار گیری برسر کارگر، متناسب با میزان نور به صورت اتوماتیک مات و یا روشن می شود.

وی  افزود:این کلاه  به گونه ای برای عملیات جوشکاری و متناسب با میزان شدت نور مات و برای عملیات برشکاری و سنگ زنی به میزان شدت نور محیط روشن شده و برای عملیاتی چون مباحث ایمنی در ساختمان سازی ها (که تنها به قسمت ایمنی سر و گردن نیاز است و دیگرنیازی به شیلد جلویی نیست) شیلد جلویی کلاه برداشته میشود و از جلوی صورت و فرد میتواند از عینک جلویی کلاه که علاوه بر محافظت از شبکیه چشم حافظ نور هم است استفاده کند.

خسروی تصریح کرد: نانو سنسور های زیست محیطی این کلاه همزمان و به صورت مداوم گازهای محیط پیرامون فرد را به صورت درصد محاسبه کرده و در صورت بیشتر شدن از حد مجاز، توسط رادارمتصل به سنسورها به فرد و به سیستم امنیتی بخش کاری اطلاع داده میشود تا کارگر در مدت طولانی در محیط قرار نگیرد و یا سیستم تهویه محیط به کار گرفته شود.

خسروی افزود: همچنین جریان سیالی چون نیتروژن مایع درلوله های موئیینگی به کار رفته در کلاه باعث خنک شدن سر و گردن فرد شده و طراحی شبکه بندی شده باعث تهویه هوا می.همین طور سنسوری که بر روی کمربندی کلاه قرار داده شده نبض و میزان حرارت بدن فرد و تنفس فرد را کنترل کرده و در صورت مشکلی درسلامت فرد بر روی سیستم امنیتی اخطار میدهد. 

معاون امور صنایع صمت چهارمحال و بختیاری گفت:برای این کلاه نیاز به تنظیمات و نصب اپلیکیشن خاصی نیست و کلیه عملکرها در خود کلاه به صورت هوشمند تعبیه و طراحی شده است. 

وی گفت: بازار فروش این طرح نیز بسیار جامع و با توجه به هزینه های بسیار بالای خسارت، سرمایه گزاری در این طرح متناسب با هزینه های تمام شده بسیار سودآور و مقرون به صرفه  است.

وی تاکید کرد: آقای منصور صادقی نسب - آقای صادق صدیقی هفشجانی - آقای یاسر فتحی هفشجانی - آقای بهنام خسروی راستابی - خانم مهسا فتحی هفشجانی  تیم مالکان و مخترعان این کلاه ماسک ایمنی هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان