ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: طرح کاهش ساعت کاری از دستور کار خارج شود

به نظر می‌رسد تصمیم گرفته شده که حتما ساعت کاری کاهش پیدا کند و روز پنجشنبه به عنوان روز دوم تعطیل انتخاب شود. اما برآورد شده در نتیجه اجرای این تصمیم، به دلیل قطع ارتباط چهار روزه ایران با کشورهای دنیا، خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه تعطیلات پنج مقصد اول تجارت خارجی ایران شنبه و یکشنبه است، گفت: پیشنهاد ما فعالان اقتصادی به مجلس این است که به طور کلی طرح کاهش ساعت کاری را از دستور خارج کند و شرایط حداقل مانند گذشته باشد که فاصله کاری ما با دنیا سه روز باشد.
 
محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مسئله کاهش ساعت کاری در ایران از 44 به 40 ساعت و دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته، در ابتدا با استقبال همراه شد، گفت: بعد با توجه به حاشیه‌ها و کش و قوس‌های فراوان که بالاخره جمعه و شنبه در مجلس به تصویب رسید، امید را بیشتر کرد. چرا که با این تصمیم از نظر زمانی ضمن کاهش ساعت کاری مشکلی در تجارت خارجی و ارتباط با دنیا پیش نمی‌آمد.
 
وی افزود: البته کسانی هم بودند که به این سیاست نقد دارند و معتقدند امروزه روابط بیشتر به صورت برخط است و روزهای کاری تاثیری ندارد.
 
لاهوتی با بیان اینکه وقتی موضوع شنبه در شورای نگهبان منتفی شد فعالان بخش اقتصادی به دنبال این بودند که ساعت کاری کاهش پیدا نکند و مثل گذشته همان 44 ساعت باشد که آن یک روز را از دست ندهیم، تصریح کرد: اما به نظر می‌رسد تصمیم گرفته شده که حتما ساعت کاری کاهش پیدا کند و روز پنجشنبه به عنوان روز دوم تعطیل انتخاب شود. اما برآورد شده در نتیجه اجرای این تصمیم، به دلیل قطع ارتباط چهار روزه ایران با کشورهای دنیا، خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد شود.
 
به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران تعطیلات پنج مقصد اول تجارت خارجی ایران در صادرات و واردات شنبه و یکشنبه است و اگر ایران پنجشنبه و جمعه تعطیل شود عملا چهار روز فرصت را برای در ارتباط بودن با جهان از دست می‌دهد و فقط سه روز کاری خواهیم داشت که کارشناسان اقتصادی بر اساس برآوردها معتقدند این وضعیت خسارت زیادی خواهد داشت.  
 
وی با بیان اینکه اگر مجلس پافشاری می‌کرد شاید می‌توانست تعطیلی شنبه را در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تایید برساند، گفت: در حال حاضر پیشنهاد ما فعالان اقتصادی به مجلس این است که به طور کلی این طرح را از دستور خارج کند و شرایط حداقل مانند گذشته باشد که فاصله کاری ما با دنیا سه روز باشد.
 
لاهوتی با بیان اینکه به جز دو یا سه کشور، تعطیلات همه کشورها جمعه و شنبه یا شنبه و یکشنبه است و از طرف دیگر تعطیلات تمام کشورهای طرف تجاری ایران شنبه و یکشنبه است، تصریح کرد: بنابراین تعطیلی پنجشنبه و جمعه ایران قطعا تجارت خارجی را دچار تغییر خواهد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان