ماهان شبکه ایرانیان

دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی مهاجران

مکزیک، برزیل، فیلیپین، اندونزی، ویتنام، عمان، کاستاریکا، تایلند، کنیا و یونان دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای مهاجران بر اساس آمار ۲۰۲۳ هستند.

احساس دوستی یا راحتی به تجربیات شخصی هر فرد و افرادی بستگی دارد که با آن‌ها ملاقات می‌کند، تا آنجا که حتی ممکن است انسان در یک کشور دوست، احساس ناخوشایندی داشته باشد، اما در کشوری غریب به‌طور کامل احساس راحتی کند. افراد به‌عنوان مهاجر دائمی یا گردشگر موقت، زمانی که با نگرش مثبت نسبت به مردم شهرها و فرهنگ‌های دیگر وارد آن شهر می‌شوند، احساس راحتی خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، طبق نظرسنجی سالانه پلتفرم متمرکز بر مهاجران بین‌المللی در این زمینه که کدام کشورها از مهاجران و مسافران خارجی استقبال بیشتری می‌کنند، کشورهای زیر دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای مهاجران معرفی شدند:

مکزیک

برزیل

فیلیپین

اندونزی

ویتنام

عمان

کاستاریکا

تایلند

کنیا

یونان

این نظرسنجی چندین معیار از جمله سهولت یادگیری زبان، کیفیت محیط و سیستم‌های مراقبت بهداشتی و میزان رفتار صمیمانه و برخورد دوستانه مردم هر کشور را با مهاجران اندازه‌گیری می‌کند. نظرسنجی این وبگاه از نمایندگان 174 ملیت در 186 کشور مختلف انجام می‌گیرد.

در این نظرسنجی بعضی از مقاصد مسافرتی محبوب از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه در زمره کشورهایی با برخوردهای غیردوستانه و حتی بی‌ادبانه قرار گرفتند و به ترتیب در رتبه‌های 29، 34 و 42 از 59 قرار گرفتند. سوئیس، اتریش و کویت نیز کشورهایی با غیردوستانه‌ترین رفتار با مهاجران هستند.

رتبه‌های این نظرسنجی طی چند سال متوالی به‌طور چشمگیری متغیر بوده است، زیرا عوامل زیادی بر نگرش یک کشور نسبت به مسافران خارجی یا مهاجران تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال رتبه بریتانیا در لیست دوستانه‌ترین کشورهای جهان از نوزدهم تا پنجاه‌وششم متغیر بوده است.

در سال 2021 تایوان عنوان دوستانه‌ترین و پذیراترین کشور برای مهاجران در جهان را از آن خود کرد، این کشور نه‌تنها مردمی با برخوردهای صمیمانه دارد، بلکه یادگیری زبان آن‌ها نیز آسان است و البته درصد زیادی از مردم محلی آن به انگلیسی نیز صحبت می‌کنند.

این کشور برای چهار سال متوالی رتبه نخست را در رده‌بندی کیفیت زندگی کسب کرد و 94 درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی‌ها سیستم مراقبت‌های بهداشتی آن را مقرون‌به‌صرفه ارزیابی کردند. 96 درصد نیز کیفیت زندگی در آن را مطلوب دانستند که این امر توضیح می‌دهد چرا تایوان رتبه اول را در سلامت و رفاه دارد.

تایوان همچنین در رده کار در خارج از کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد و اکثر مهاجران از شغل خود و اقتصاد این کشور در کل رضایت دارند. به نظر می‌رسد ضعیف‌ترین بخش تایوان کیفیت هوای آن است که جایگاه میانی لیست را به خود اختصاص داد و در رتبه بیست‌ویکم قرار گرفت‌.

کشورهای جهان با رفتار غیردوستانه

در انتهای لیست دوستانه‌ترین کشورهای جهان، کویت از نظر صمیمیت و سهولت مهاجران برای سکونت، از میان 59 کشور در رتبه آخر قرار گرفت. 46 درصد از مهاجران این کشور به‌هیچ‌وجه حسی مشابهِ بودن در خانه خود را ندارند و حدود 44 درصد احساس می‌کنند که مردم کویت از خارجی‌ها استقبال نمی‌کنند.

ژاپن نیز در این رده‌بندی به کویت نزدیک است. مهاجران یادگیری زبان این کشور را دشوار می‌دانند و معتقدند هرچند این کشور مردمان خوبی دارد، اما آن‌ها از خارجی‌ها در فرهنگ خود استقبال نمی‌کنند.

قابل توجه این است که این کشورها تنها پایین‌ترین جایگاه در میان 59 کشور گنجانده‌شده در نظرسنجی سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند و بیش از 130 کشور دیگر وجود دارند که در این فهرست قرار نگرفته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان