ماهان شبکه ایرانیان

وزیر میراث فرهنگی: ایران جزو هفت کشور جذاب برای گردشگران جهان است / سالانه باید ١٠٠ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور بسازیم

توسعه گردشگری نیازمند معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشور است، طبق اعلام سازمان‌های بین‌المللی ایران در رده‌بندی جهانی، هفتمین کشور جذاب برای گردشگران در جهان است، البته من معتقدم در بین سه کشور جذاب جهان هستیم.

وزیر میراث فرهنگی درباره اقدامات و برنامه‌ها برای توسعه جذب گردشگر گفت: توسعه گردشگری نیازمند معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشور است، طبق اعلام سازمان‌های بین‌المللی ایران در رده‌بندی جهانی، هفتمین کشور جذاب برای گردشگران در جهان است، البته من معتقدم در بین سه کشور جذاب جهان هستیم.
 
به گزارش ایمنا، سیدرضا صالحی امیری امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برخورد با افرادی که آثار تاریخی را تخریب می‌کنند، اظهار داشت: اماکن تاریخی ثبت ملی ضوابط قانونی مشخص دارد، هر گونه تخریب آثار و هر اقدام تخریبی اماکن تاریخی پیگیری قضائی دارد، از طریق قانونی پیگیری و برخورد می‌کنیم.
 
وی افزود: طبق رصد و آمار در حال حاضر میزان تخریب اماکن تاریخی در کشور بسیار پایین است، زیرا حساسیت نسبت به میراث فرهنگی در افکار عمومی و جامعه و در سطح دولت بسیار بالاست، قوه قضائیه هم در زمینه برخورد با تخریب آثار تاریخی همراه دولت است.
 

ایران جزو هفت کشور جذاب برای گردشگران جهان است

وزیر میراث فرهنگی درباره اقدامات و برنامه‌ها برای توسعه جذب گردشگر تاکید کرد: توسعه گردشگری نیازمند معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشور است، طبق اعلام سازمان‌های بین‌المللی ایران در رده‌بندی جهانی، هفتمین کشور جذاب برای گردشگران در جهان است، البته من معتقدم در بین سه کشور جذاب جهان هستیم.
 
صالحی امیری زیرساخت استاندارد و وجود امنیت را از دیگر عوامل مؤثر در توسعه گردشگری دانست و گفت: اکنون حدود 6.٢ میلیون ظرفیت جذب گردشگری داریم و در کشور ثبت شده است، اما طبق برنامه هفتم باید به این رقم را به ١5 میلیون گردشگر تا سال پایانی برنامه برسانیم.
 
وی با بیان اینکه گفتمان وفاق ملی بستر توسعه گردشگری را فراهم خواهد کرد، تاکید کرد: باید علاوه بر اینکه با همکاری بین‌الملل، دیپلماسی گردشگری را فعال کنیم باید در داخل هم ظرفیت گردشگری را تقویت کنیم و ارتقا دهیم، مثلاً باید سالانه ١٠٠ هتل 4 و 5 ستاره در کشور بسازیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان