ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ هزار فرصت شغلی جدید برای گلستان در سامانه رصد ثبت شد

دبیر کارگروه اشتغال گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶ فرصت شغلی جدید توسط دستگاه‌های مرتبط با اشتغال استان در سامانه رصد ثبت شد که معادل ۴۳.۴۵ درصد از تعهد است.

10 هزار فرصت شغلی جدید برای گلستان در سامانه رصد ثبت شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا حسینعلی خواجه مظفری در نشست اعضای کارگروه اشتغال استان خواستار همکاری بیش از گذشته مسوولان دستگاه های مرتبط استانی درایجاد و نظارت بر فرصت‌های شغلی در راستای افزایش مشارکت اقتصادی استان و کاهش نرخ بیکاری شد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان، گفت: در سال مالی گذشته هزار و 200 میلیارد ریال وام ارزان قیمت در حوزه مشاغل خانگی به این استان تزریق شد.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان ادامه داد: امسال هم هزار و 749 نفر برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در استان، اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند که تاکنون هزار و 538 مجوز صادر شده است.

خواجه‌مظفری افزود: امسال پرداخت هزار و 526 میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی گلستان مصوب شده که 827 طرح برای پرداخت وام به مبلغ 633 میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی و تاکنون 37 طرح موفق به دریافت 390 میلیارد ریال اعتبار شدند.

خواجه مظفری یادآور شد: پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی، به شرکت‌های پشتیبان به خاطر کم بودن انحراف و پایداری اشتغالزایی ، سیاست اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی گزارشی از ثبت 2 هزار و 895 نفر در سامانه جستجوی شغل که شامل هزار و 661 نفر از طریق دفاتر کاریابی و هزار و 234 نفر به صورت آزاد و تحقق هزار و 333 ایجاد فرصت‌های شغلی معادل 37.1 درصد از 3 هزار و593 نفر تعهد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی طی سال جاری در استان ارایه داد.

دبیرکارگروه اشتغال گلستان در خصوص نرخ های بیکاری و مشارکت اقتصادی در گلستان گفت: براساس آمار ارایه در فصل بهار امسال، نرخ مشارکت اقتصادی از 39.5 درصد بهار سال قبل به 40.2 درصد در بهار امسال رسیده (میانگین کشوری نرخ مشارکت اقتصادی 41.2 درصد) و علاوه بر این، نرخ بیکاری استان هم از 9.2 درصد بهار سال قبل به 7.8 درصد در بهار امسال کاهش یافته و به میانگین کشوری 7.7 درصد نزدیک شده است.

استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 47 درصد آن روستانشین هستند و اقتصاد اصلی آن‌ها بر پایه کشاورزی استوار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان