ماهان شبکه ایرانیان

عملیات «وعده صادق ۲» با واکنش‌های گسترده داخلی مواجه شد

ایران در تدارک مهار سگ دیوانه

شماره روزنامه: ۶۱۱۶ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۷/۱۲ ...

اتمام حجت رئیس مجلس با آمریکا و اسرائیل

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه 11مهرماه در نطق پیش از دستور خود در نشست صحن علنی مجلس گفت: «از روزی که رهبر عزیزتر از جان ما فرمان خونخواهی میهمان عزیزمان شهید اسماعیل هنیه را دادند، تمام فرماندهان و نیروهای نظامی با حمایت مسوولان کشور شبانه‌روز تلاش کردند تا زمینه‌های اجرایی کردن مقتدرانه موفق و موثر این فرمان را مهیا کنند و امروز که با دومین عملیات وعده صادق این تلاش‌های شبانه‌روزی به ثمر رسید، دنیا با چشمان خود مشاهده کرد که قدرت جوانان باانگیزه ایرانی هنگامی که در کنار باور به سنت‌های الهی قرار می‌گیرد، بر جمع بزرگ‌ترین قدرت‌های نظامی دنیا نیز برتری دارد.» رئیس قوه مقننه تصریح کرد: «دیشب ظالمان و جنگ‌طلبانی که همه توانشان حمله هوایی و عملیات تروریستی است، از ترس بر خود لرزیدند و ملت‌های مسلمان و همه آزادی‌خواهان دنیا از شوق و امید سرشار شدند.»

او ادامه داد: «دشمنی که تلاش کرده بود با پیروزی‌های تاکتیکی، بر شکست‌های راهبردی خود سرپوش بگذارد و با عملیات روانی، شالوده ذهنی و ساختاری جبهه مقاومت را تخریب کند، تصور می‌کرد با عملیات ترور و شهادت سیدحسن نصرالله کار حزب‌الله لبنان را تمام کرده است. بنابراین باور نمی‌کرد که قوی‌تر از گذشته با صخره سنگ حزب‌‌‌الله لبنان روبه‌رو شود.»او ادامه داد: «البته رژیمی که موجودیت و بقای خود را در خطر می‌بیند ممکن است به فکر تکرار خطاهای پیشین خود و تعرض به خاک مقدس ایران بیفتد، اما باید این را بداند که ما خود را برای این دیوانگی احتمالی او آماده و برنامه دور از انتظاری را طراحی کرده‌ایم و پاسخ بعدی ما به تجاوزهای احتمالی در سطحی بسیار متفاوت صورت خواهد گرفت و حتما این رژیم در صورت تعرض به ایران، موجودیت خود را که وابسته به ایجاد احساس امنیت است با شتاب بسیار بیشتری به سمت فروپاشی سوق خواهد داد و به آمریکا به عنوان حامی و پشتیبان این رژیم توصیه می‌کنیم که قلاده سگ هار خود را محکم کند تا نه به خود لطمه بزند و نه صاحب خود را به دردسر جدی بیندازد.»

قاضی‌القضات: دفاع مشروع بود

رئیس قوه قضائیه در پی حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع رژیم جنایتکار و متجاوز صهیونیستی در اراضی اشغالی پیامی ارسال کرد. او این اقدام ارزشمند و دلیرانه را استفاده از حق قانونی دفاع مشروع جمهوری اسلامی در مقابله با صهیونیست‌‌‌های جنایتکار دانست: «عملیات پیشین سپاه اسلام، روح تازه‌‌‌ای در جبهه مقاومت و تحقق آزادی قدس شریف دمید. صهیونیست‌‌‌ها که مکررا به نقض فاحش قواعد آمره حقوق بین‌الملل و مفاد کنوانسیون‌‌‌های مربوطه مشغولند، در جریان جنایت پیشین خود در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران سلحشور ما و متعاقب آن، عملیات ظفرمندانه وعده صادق نخست، اقتدار و صلابت نظامی و دفاعی ایران اسلامی را بیش از پیش درک کرده بودند، اما خوی جنایتکاری، آنان را بار دیگر به ورطه جنون و تعدی کشاند و سبب شد در دومین وعده صادق، ضربه شدیدتری دریافت کنند.»

در هیات دولت چه خبر بود؟

دیروز اعضای هیات دولت نیز به عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل واکنش‌‌‌های متعددی داشتند. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: «عملیات وعده صادق2» براساس منشور سازمان ملل متحد انجام شد و بالای 90‌درصد موفقیت‌آمیز بود. این عملیات یک اقدام متقابل و کاملا قانونی بود.» عزیز نصیرزاده بیان کرد: «اهداف ما در این عملیات کاملا نظامی بود و به هیچ عنوان اهداف غیر‌نظامی را مدنظر نداشتیم و اصابت موشک‌های ما به اهداف نظامی انجام شد.» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: « آنجا که رژیم صهیونیستی هواپیما بلند می‌‌‌کرد و عملیات انجام می‌‌‌داد، مورد اصابت قرار گرفت. سه پایگاه نظامی و یک مرکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این عملیات مورد هدف قرار گرفت.

در صورت واکنش رژیم صهیونیستی قطعا ما نیز پاسخ لازم را خواهیم داد. در این عملیات از موشک‌های متفاوتی استفاده شد که یکی از انواع این موشک‌ها، هایپرسونیک بود.» او در پاسخ به این پرسش که به کدام کشورها از قبل اطلاع داده بودید، بیان کرد: «ما کار خود را انجام دادیم.» وزیر دفاع در پاسخ به این پرسش که چگونه موشک‌‌‌ها خیلی سریع‌تر به سرزمین‌‌‌های اشغالی رسیدند، بیان کرد: «موشک‌ها از نظر فناوری از سطح بالایی برخوردار بودند و قابلیت عبور از سامانه‌های دفاعی دشمن را داشتند.» مجید انصاری هم در حاشیه نشست هیات دولت تاکید کرد: «عملیات «وعده صادق2» در راستای دفاع مشروع بود.» معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: «این عملیات حمایت از شهروندان و سرزمین ماست، این انتظاری بود که به درازا انجامید و دولت خویشتن‌داری کرد.» او تصریح کرد: «اسرائیل اقدام غیرحقوقی و برخلاف موازین بین‌المللی در زدن مهمان ما انجام داد و اقدامات تحریک‌کننده داشت و مرتکب نسل‌کشی و کودک‌کشی شد.

به لحاظ حقوقی باید اقدام می‌‌‌کردیم.» سخنگوی دولت چهاردهم هم بر موفق بودن عملیات «وعده‌صادق2» تاکید کرد و گفت: «حفظ آرامش مردم و جامعه اولین و مهم‌ترین قصد دولت است. مردم باید دلشان از اقدامی که انجام شد، آرام باشد که در چارچوب دفاع از کشور بود.» فاطمه مهاجرانی افزود: «پاسخ نظامی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی و منافع ملی انجام شد. این اقدام باعث احیای غرور ملی و سربلند شدن هویت ایرانی اسلامی‌‌‌مان شد. جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب صلح حرکت کرده است و کشور صلح‌‌‌طلبی است، اما هر زمان کسی بخواهد پایش را علیه ایران و منافع ایران فراتر بگذارد و به ساحت جمهوری اسلامی ایران خدشه‌‌‌ای وارد کند، مطمئن باشد که مردم دلیر ایران اجازه نخواهند داد.» در همین رابطه معاون سیاسی دفتر رئیس‌‌‌جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «عملیات «وعده‌صادق2» حاوی این پیام روشن است که ایران در دفاع مشروع از خود و متحدانش تردید نمی‌‌‌کند، صلح و ثبات از مسیر احیای بازدارندگی می‌‌‌گذرد و تجاوزات و نقض پیوسته حقوق بین‌الملل از سوی رژیم غاصب اسرائیل باید متوقف شود. در این شرایط حفظ غرور، هویت و وحدت ملی ایرانیان یک اصل است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان