ماهان شبکه ایرانیان

«دنیای‌اقتصاد» منوی سفر به چهار استان در مهرماه را گزارش می‌کند

تور پاییزی کویر و دریا

شماره روزنامه: ۶۱۱۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ...

4 copy

استان یزد یکی از مقاصد تورهای گردشگری برای فصل پاییز است. هزینه یکی از این تورهای دو‌روزه به 5 میلیون و 900‌هزار تومان به ازای هر نفر می‌رسد و درآن خدماتی از قبیل قدم زدن در بافت قدیمی و ثبت جهانی یزد، بازدید از مسجد جامع یزد، قنات زارچ؛ از طولانی‌‌‌ترین قنات‌‌‌های ایران، ️ باغ دولت‌آباد؛ از باغ‌‌‌های ایرانی ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو، کمپ کویری، بازدید از گور دخمه زرتشتیان؛ برج سکوت، ‌‌‌ آتشکده زرتشتیان؛ محل نگهداری آتش جاویدان، میدان امیرچخماق، سافاری و موتور ATV در کویر، بازدید از کاروانسرای شاه عباسی و یخچال میبد، دو صبحانه، دو ناهار و یک شام و ‌‌‌ شترسواری در کمپ کویری گنجانده شده است. اقامت این تور در هتل سنتی و حمل‌ونقل آن با اتوبوس است.

بوشهر و هرمزگان دیگر مقصد تور پاییزی هستند. یک تور سه روزه به این دو استان که رفت و آمد آن با هواپیما خواهد بود به ازای هر نفر به 17.5 میلیون تومان می‌‌‌رسد. اقامت این تور در اقامتگاه بوم‌گردی است و در آن برنامه‌‌‌هایی نظیر بازدید از سواحل بکر پارسیان و تماشای طلوع و غروب خورشید، بازدید از ساحل و غار بُنود، جزیره مارو، بندر تاریخی کُنگ، ‌‌‌ جزیره لاوان، ‌‌‌ ساحل مکسر، ‌‌‌ گردنه عشاق؛ جاده ساحلی پارسیان تا مقام‌‌‌، تجربه غذاهای جنوب، ‌‌‌ دو صبحانه، سه ناهار، دو شام و ‌‌‌ قایق بین جزایر گنجانده‌‌‌اند.  بازدید از دره لیر و گوردخمه‌‌‌های تاریخی سیراف، کافه‌‌‌گردی، خیام‌‌‌خوانی و موسیقی محلی، پیاده‌روی در بافت قدیمی بوشهر، کلوت‌‌‌های چاووشی، بازدید از گورستان لنج‌‌‌ها، عمارت‌های سنتی بوشهر، نخلستان‌های آب‌پخش، تجربه طعم غذاهای دریایی جنوب، مشاهده غروب و طلوع خلیج‌‌‌فارس، بازارگردی در بندر گناوه و دو صبحانه و دو ناهار از برنامه‌های تور دیگری به مقصد بوشهر است. این تور سه‌روزه به 16.5 میلیون تومان به ازای هر نفر می‌رسد و رفت و آمد آن با هواپیما و اقامت در هتل سنتی است.

در سومین تور به مقصد بوشهر گردشگران می‌توانند تجربه کمپ در میان کلوت‌های چاووشی، پیاده‌روی در مسیر خلیج فارس، تجربه کمپ در میان نخلستان‌های خرما، پیاده‌روی در بافت قدیمی بوشهر، تجربه طعم غذاهای دریایی جنوب و مشاهده غروب و طلوع خلیج‌‌‌فارس را داشته باشند. این تور 13 میلیون و 900‌هزار تومان به ازای هر نفر بوده و رفت و آمد و اقامت آن مانند دو تور دیگر به همین مقصد است.

اصفهان از جمله استان‌‌‌های جذاب برای سفر در دو فصل پایانی سال است. در همین راستا انواع و اقسام تورها به این مقصد تعریف شده است. یکی از این تورهای دو‌روزه که به ازای هر نفر به چهار میلیون و 900‌هزار تومان رسیده و اقامت آن در اقامتگاه بوم‌‌‌گردی است شامل برنامه‌‌‌هایی نظیر قدم زدن روی تپه‌‌‌های ماسه‌‌‌ای کویر و عکاسی، بازدید از چندضلعی‌‌‌های زیبای دریاچه نمک، بازدید از نخلستان‌‌‌های روستای گرمه، تماشای غروب کویر طبقه، گشت و گذار در روستای مصر و خرید سوغاتی، شب‌‌‌نشینی دور آتش و تماشای آسمان شب کویر، تجربه شترسواری، موتورATV و آفرود (اختیاری) و دو صبحانه، دو ناهار و یک شام می‌شود. رفت و آمد این تور با اتوبوس است.

ترکینگ و کمپ در کویر مرکزی ایران، دیدار از مناطق کویری، پیاده‌‌‌روی بر روی دیواره‌‌‌های ماسه‌‌‌ای بند ریگ (روزانه 5 ساعت پیمایش در ریگزار با کوله سبک - کوله‌‌‌های بزرگ و وسایل کمپ با ماشین پشتیبان حمل می‌‌‌شوند)، رصد آسمان در عمق کویر با کمترین آلودگی نوری، آشنایی با گیاهان و جانوران کویری و بافت زمین‌‌‌شناسی منطقه و ‌‌‌ دو صبحانه، یک شام و دو میان‌وعده جزئی از خدمات تور دیگر به همین استان است که اقامت و حمل‌ونقل آن مشابه بوده و تنها هزینه‌‌‌ آن به ازای هر نفر 50‌هزار تومان بیشتر است و به 4 میلیون و 950‌هزار تومان می‌‌‌رسد.

سومین تور اصفهان یک برنامه سه‌روزه با هزینه‌ای معادل 7 میلیون و 900‌هزار تومان به ازای هر نفر است. در این تور اقامت در کمپ کویری و رفت و آمد با اتوبوس است. خدمات این تور شامل ترکینگ و کمپ در کویر ریگ‌‌‌جن (روزانه 6 ساعت پیمایش در ریگزار با کوله سبک - کوله‌‌‌های بزرگ و وسایل کمپ با ماشین پشتیبان حمل می‌‌‌شوند)، پیاده‌‌‌روی روی دیواره‌‌‌های ماسه‌ای ریگ جن، تجربه شنیدن صداى برخورد شن‌‌‌ها، رصد آسمان در عمق کویر با کمترین آلودگی نوری، بازدید از گود دوباغ؛ باغی سرسبز در میان کویر، عکاسی از غروب و طلوع کویر ریگ‌‌‌جن، ️آشنایی با گیاهان و جانوران کویری و بافت زمین‌‌‌شناسی منطقه می‌شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان