ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه مرغ پرتقالی با پخت آسان

طرز تهیه مرغ پرتقالی با ترکیب زعفران عالی بوده و در این بخش با نحوه تهیه این نوع مرغ آشنا می شوید. این مرغ ویژه با آب پرتقال تهیه می شود.

طرز تهیه مرغ پرتقالی با پخت آسان

طرز تهیه مرغ پرتقالی با یک دستور ویژه و ساده را می توانید در این بخش مطالعه کنید. این مرغ دستور ساده ای داشته و با طعم متنوع و عالی یک گزینه مناسب برای مهمانی ها است.

طرز تهیه مرغ پرتقالی ویژه:

اگر دنبال یک مرغ با طعم متنوع و ویژه هستید در این قسمت با نحوه تهیه مرغ معطر پرتقالی آشنا می شوید. یک مرغ ویژه با طعم و مزه عالی که برای پذیرایی در مهمانی ها عالی است.

مرغ پرتقالی خاص

مواد اولیه:

  • پرتقال: 8 عدد
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • ران و سینه مرغ: 4 تکه
  • پیاز: 1 عدد
  • زعفران: 1 قاشق چای خوری
  • کره: 50 گرم
  • شکر: به میزان لازم
  • زردچوبه: 1 دوم قاشق چای خوری

نحوه پخت مرغ با پرتقال:

نحوه آماده سازی این مرغ ویزه بسیار ساده است. شما می توانید در چند گام یک مرغ معطر و خوشمزه داشته باشید. ابتدا باید با استفاده از آب میوه گیری، آب پرتقال را بگیرید. توجه داشته باشید که دانه های پرتقال را از قبل جدا کرده و آن را به خوبی پوست کنید.

افزودن دانه ها موجب شده تا غذای شما طعم تلخی بگیرد. در مرحله بعدی پیاز را به ضورت نگینی برش زده و درون تابه ای با مقداری روغن تفت دهید. بعد از شبک شدن پیازها باید تکه های مرغ را کمی نک زده و درون پیازها سرخ کنید.

روش تهیه مرغ پرتقالی

بعد از اینکه مرغ درون پیازها کمی تفت خورد، به آن کمی ادویه فلفل و زردچوبه هم اضافه کنید. درب تابه را قرار داده تا به آرامی مواد پخته شود. توجه کنید که دو طرف مرغ ها به خوبی پخته شود. بعد از اینکه مرغ ها کمی پخته شد، باید آب پرتقال های آماده شده را اضافه نمایید.

در این مرغ باید تنها از آب پرتقال خالی استفاده کنید. این کار باعث شده تا مرغ شما طعم و عطر بهتری داشته باشد. درب قابلمه را قرار داده و زیر حرارت را کم کرده تا به خوبی و با حرارت ملایم پخته شود.

آب پرتقال باید سطح مرغ ها را بپوشاند. بهتر است تا از آب پرتقال ملس استفاده نمایید. بعد از پخت مرغ ها در مرحله آخر می توانید به آن مقداری زعفران دم کشیده شده نیز اضافه کنید. به هیچ عنوان از پوست پرتقال در این خورش استفاده نکنید، زیرا موجب تلخ شدن غذا می شود.

طرز تهیه مرغ پرتقالی

برای پخت بهتر و زودتر نیز می توانید، درب قابلمه را قرار داده و ابتدا زمان دهید تا با حرارت مرغ و پیازها پخته شود و در مرحله بعدی به آن آب پرتقال را اضافه نمایید. برای اینکه طعم غذای شما بهتر شودف از مقداری شکر نیز می توانید، استفاده کنید. بهتر است تا از پرتقال شیرین یا ملس استفاده نمایید.

این مرغ غذای فوق العاده ای بوده که با برنج و پلو نیز طعم عالی خواهد داشت. شما می توانید از مقداری زرشک هم در ترکیب این مرغ استفاده کرده که طعم ان فوق العاده می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان