ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه شربت گل گاوزبان خوش رنگ و خوش طعم

شما علاقه مندان به آماده سازی شربت های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه شربت گل گاو زبان ویژه و مراحل آماده سازی آن آشنا شوید.

طرز تهیه شربت گل گاوزبان خوش رنگ و خوش طعم

یکی از انواع شربت های پرخاصیت که برای آرامش اعصاب نیز خواص زیادی دارد، شربت گل گاو زبان بوده شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه شربت گل گاوزبان و آماده سازی این شربت آشنا شوید.

دستور تهیه شربت گل گاوزبان

طرز تهیه شربت گل گاوزبان را بخوانید:

این شربت در فصل‌ های مختلفی از سال یک شربت پرخاصیت بوده که می‌ توانید آن را سرو کنید. طرز تهیه شربت نارنگی و شربت گیلاس را می توانید در لینک مطالعه نمایید.

مواد اولیه:

  • گل گاو زبان: 4 قاشق غذاخوری
  • شکر: 1 لیوان
  • تخم شربتی: 2 قاشق غذاخوری
  • اب: 1 پیمانه
  • خاکشیر: 2 قاشق مرباخوری
  • آب لیمو: چند قطره
  • یخ: چند تکه

روش تهیه شربت گل گاو زبان:

برای آماده کردن این شربت خانگی ابتدا باید گل گاو زبان را به همراه مقدار آب درون قوری ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید، تا به آرامی بجوشد. از آبلیمو می‌ توانید برای تغییر رنگ دادن شربت استفاده کنید. اگر می‌ خواهید، شربت شما رنگ خوشرنگ‌ تر و روشن‌ تری داشته باشد، از چند قطره آبلیمو درون آن استفاده نمایید.

در این شربت می‌ توان از ترکیب تخم شربتی و خاکشیر نیز استفاده کنید. مقداری تخم شربتی و خاکشیر را شسته و به همراه مقداری آب داغ کنار گذاشته تا بعد از دو ساعت آن را درون مواد شربت گل گاوزبان خود بریزید.

طرز تهیه شربت گل گاوزبان

در لیوان دیگر مقداری شکر زعفران دم شده گلاب را اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. شما می‌ توانید این ترکیب را به شربت گل گاوزبان خود افزوده و نوش جان کنید. در ادامه باید مواد ذکر شده را با یکدیگر به خوبی ترکیب کرده و درون لیوان مورد نظر سرو نمایید.

در ادامه چند تکه یخ روی مواد ریخته و تخم شربتی و خاکشیر را نیز به آن اضافه کنید. برای تزیین روی شربت نیز می‌ توانید از همان تخم شربتی استفاده کنید.

طرز تهیه شربت گل گاو زبان به همین سادگی بوده و با همین روش می توانید یک شربت خانگی ساده داشته باشید. این شربت را می توانید در فصل های مختلفی از سال سرو کنید و نوش جان نمایید.

مواد شربت گل گاوزبان

نکات تکمیلی:

در آماده‌ سازی این نوع شربت باید به یک سری از نکات توجه داشته باشیم. برای اینکه شربت شما بهتر دم بکشد، ابتدا آب جوش را تهیه کرده گل گاوزبان را درون آن ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید تا به آرامی دم بکشد. شما همچنین می‌ توانید از لیوان‌ های دمنوش برای تهیه آن استفاده کنید.

 

این نوع شربت ویژه را می‌ توانید، برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز تهیه کرده و شما می‌ توانید با همین روش انواعی از شربت‌ های گیاهی طبیعی را در منزل تهیه و نوش جان کنید. این نوع شربت ویژه با طعم و مزه عالی برای آرامش اعصاب و روان نیز مناسب بوده و می تواند به حفظ آرامش شما کمک کند.

شما م توانید برای دیزاین لیوان این شربت نیز از لیمو برش خورده تازه استفاده کنید که یک دیزاین ویژه است. این شربت برای حفظ آرامش و اعضاب توضیه می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان