ماهان شبکه ایرانیان

مقبره باستانی ۴۰۰۰ ساله بدون مهر و موم دختر فرماندار مصر

یک مقبره باستانی ۴۰۰۰ ساله با مجسمه‌های چوبی مرموز در مصر کشف شد.

مقبره 4000ساله باستانی بدون مهروموم با مجسمه‌های چوبی مرموز در داخل تابوت‌های نقاشی شده توسط باستان‌شناسان در مصر کشف شده است؛ مقبره‌ای که قدمت آن به سلسله دوازدهم می‌رسد متعلق به دختر فرماندار است.
 
به گزارش همشهری آنلاین، یک مقبره باستانی 4000 ساله با مجسمه‌های چوبی مرموز در مصر کشف شد. این کشف شگفت‌انگیز اتاقی با دو تابوت چوبی را نشان می‌دهد که یکی در داخل دیگری قرار دارد و البته هر دو دارای متون نقاشی شده هستند. این مقبره مرموز در رودخانه نیل در کوه آسیوط غربی مصر علیا توسط تیمی از محققان ساخته شده است.
 

مقبره دختر فرماندار مصر

این مقبره که قدمت آن به سلسله دوازدهم بازمی‌گردد، متعلق به ادی، دختر جیفای هاپی، فرماندار آسویت در زمان پادشاهی سنوسرت اول از سلسله دوازدهم بین سال‌های 1991 تا 1778 قبل از میلاد بوده است.
 
محمد اسماعیل، دبیرکل شورای‌عالی آثار باستانی می‌گوید: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که ایدی قبل از رسیدن به 40 سالگی فوت کرده و از نقص مادرزادی پا نیز رنج می‌برده است.
 
مقبره همچنین شامل کوزه‌های شکسته و مجسمه‌های چوبی و مومیایی تکه‌تکه شده بودند که سفر به زندگی پس از مرگ را توصیف می‌کردند. به گفته اسماعیل، اتاق کشف شده در دوران باستان غارت شده بوده است.
مقبره باستانی 4000 ساله بدون مهر و موم دختر فرماندار مصر
 
 
مقبره باستانی 4000 ساله بدون مهر و موم دختر فرماندار مصر
 

شمشیر برنزی فرعون قدرتمند

تیم باستان‌شناسان به کاوش در داخل مقبره ادامه خواهند داد تا اطلاعات بیشتری در مورد فرماندار، دخترش و همچنین جزئیات بیشتری در مورد دوران تاریخی که در آن زندگی می‌کردند، بیابند.
 
این در حالی است که ماه گذشته یک شمشیر برنزی مرتبط با فرعون قدرتمند مصر باستان در پادگان‌های ارتش 3000ساله کشف شد.
 
در حال حاضر تیمی از باستان‌شناسان در حال حفاری این قلعه باستانی، تیغه برنز درخشانی را در سایت تل العبقین در مصر کشف کردند.
 

رصدخانه قبل از میلاد

کشف رصدخانه‌ای که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی‌گردد، دانش مصریان باستان را در نجوم بیشتر آشکار کرده است.
 
این ساختمان که مساحتی چشمگیر 9149 فوت مربع را در بر می گیرد، از مجموعه ای منظم از کاشی های سنگ آهک، با پنج بلوک سطح سنگ آهک که در ترکیبی از جهت های عمودی و افقی چیده شده اند، تشکیل شده است.
 
باستان‌شناسان پادگان‌های نظامی باستانی را نیز حفر کرده‌اند که سوابقی از ارتش جنگجوی 3000ساله به فرماندهی یک پادشاه بزرگ فرعون را نشان می‌دهد.
 
آنها بعضی آثار باستانی باورنکردنی از جمله سازه‌های نظامی با خشت گلی و انبارهای یک شهر مصر را کشف کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان