ماهان شبکه ایرانیان

آخرین مهلت دریافت طرح ترافیک خبرنگاران/ پایان مهرماه

از میان خبرنگاران افرادی که به هر دلیلی یکی از این مراحل را تکمیل نکرده باشند از طرح ترافیک سال ۱۴۰۳ تاکنون بهره‌مند نشده‌اند.

سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، آخرین مهلت دریافت طرح ترافیک ویژه خبرنگاران تهرانی را پایان مهرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه طرح ترافیک سال 1402 از اول مهرماه به پایان رسید، ورود به محدوده‌های ترافیکی پایتخت برای خبرنگاران مشمول جریمه می‌شود.
 
آرش رسا ایزدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که چرا طرح ترافیک برخی خبرنگاران در تهران ثبت نشده است، اظهار کرد: خبرنگارانی که طرح ترافیک سال 1402 آنها به پایان رسیده و همه مراحل ثبت، تکمیل مدارک، پرداخت وجه موردنظر و بدهی ورود و خروج به طرح ترافیک خود را پرداخت کرده‌اند، طرح ترافیک این خبرنگاران برای سال 1403 نیز تمدید و قابل استفاده شده است. اما برخی دیگر از این افراد که هر کدام از این مراحل را تکمیل نکرده‌اند، تاکنون موفق به دریافت طرح ترافیک نشده‌اند.
 
وی ادامه داد: از میان خبرنگاران افرادی که به هر دلیلی یکی از این مراحل را تکمیل نکرده باشند از طرح ترافیک سال 1403 تاکنون بهره‌مند نشده‌اند. این مشکل به خود خبرنگاران برمی‌گردد زیرا در یک مرحله مهلت 72 ساعت و در مرحله دیگر مهلت 48 ساعته برای تکمیل همه این مراحل جهت دریافت طرح ترافیک به آنان داده شده است.
 
رسا ایزدی با بیان اینکه از اول مهرماه سال 1402 طرح ترافیک این سال برای خبرنگاران به پایان رسیده است، اضافه کرد: در همین راستا کسانی که این مراحل طرح ترافیک را تکمیل نکرده باشند از سهمیه سال 1403 تاکنون بهره‌مند نشده و از اول مهرماه سال جاری نیز روزانه 202 هزار تومان جریمه ورود به طرح برای آنان به ثبت می‌رسد.
 

مدارک بیش از 250 خبرنگار تکمیل نشده است

سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: باید همه این مراحل از سوی خبرنگاران به صورت کامل تکمیل می‌شد تا به صورت همزمان بدهی صفر و موجودی طرح ترافیک آنها شارژ شده و همه مدارک موردنیاز هم بارگذاری شود، در چنین صورتی اگر طرح ترافیک خبرنگاری ثبت نشده باشد حق با این افراد است اما اکنون بیش از 250 خبرنگار به دلیل تکمیل نبودن برخی مراحل از این امکان نمی‌توانند استفاده کنند و در واقع هنوز موفق به دریافت این طرح نشده‌اند.
 
وی اظهار کرد: در نیمه دوم مهرماه فرصتی برای خبرنگاران تهرانی که هنوز مدارک خود را تکمیل نکرده‌اند در نظر گرفته شده تا بتوانند برای پرداخت بدهی، شارژ موجودی طرح ترافیک و یا دیگر مراحل خود اقدام کنند. از آنجا که این افراد اکنون مشمول سهمیه طرح ترافیک نمی‌شوند باید بدانند که از اول مهرماه تاکنون هر بار وارد طرح ترافیک شده باشند مبلغ جریمه برای آنها لحاظ شده است.
 
رسا ایزدی ادامه داد: افرادی که جریمه شده‌اند باید این جرایم خود را پرداخت کنند زیرا این جریمه‌ها سیستمی نیست و خطای انسانی از سوی این خبرنگاران محسوب می‌شود. باید فرد آرم‌گیرنده باید در چنین شرایطی موضوع طرح ترافیک خود را پیگیری کند که آیا آرم طرح ترافیک وی تایید شده یا نه. اما برخی از خبرنگاران به این موضوع اصلا توجه نکردند و همین موضوع باعث شده که از اول مهر با هر تردد در محدوده طرح ترافیک جریمه شوند.
 
به گفته وی، در راستای حل مشکلات این افراد فرصتی فراهم شده تا این افراد بتوانند نسبت به دریافت آرم طرح ترافیک خود اقدام کنند زیرا هرچند روزی که دیرتر برای دریافت این طرح اقدام کنند مشمول جریمه می‌شوند و نکته مهمتر اینکه تا پایان مهرماه کل سامانه طرح ترافیک بسته خواهد شد و امکان هیچ عملیاتی دیگری برای این گروه‌ها وجود ندارد.
 
وی یادآور شد: خبرنگارانی که لیست آنها توسط رسانه‌ها به معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران ارسال شده و فقط برخی از مدارک آنها در بخش تکمیل نشده می‌توانند از این فرصت استفاده کرده تا برای آنها این طرح لحاظ شود.
 
عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران پیش‌تر جزییات ثبت‌نام طرح ترافیک سال 1403 ویژه خبرنگاران را اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام از 15 اسفند امسال شروع و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد. اما در یک دوره دیگر تا 10 اردیبهشت ماه نیز دوباره تمدید شد.
 
به طور معمول 2 طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.
 
محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و 17 شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود. ساعت آغاز طرح هر روز هفته به غیر از پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت 6:30 صبح است و تا ساعت 18 عصر هم ادامه دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان