ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه پاستا زعتر و نکات پخت این غذای خوشمزه

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی در این قسمت با طرز تهیه پاستا زعتر ویژه و دستور تهیه آن آشنا می شوید. این پاستا طعم و مزه عالی داشته و با ادویه های مخصوص تهیه می شود.

طرز تهیه پاستا زعتر و نکات پخت این غذای خوشمزه

پاستا انواع مختلفی دارد. شما علاقه مندان به آشپزی می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه پاستا زعتر و مواد اولیه آن آشنا شوید. این پاستا یک وعده مناسب برای شام بوده و در این بخش طرز تهیه آن را مطالعه می‌ کنید.

نحوه تهیه پاستا زعتر:

برای آماده سازی این نوع پاستا نیاز به ماکارونی‌ های مخصوص دارید و با ترکیب این مواد اولیه می‌ توانید یک پاستای ویژه داشته باشید. این پاستا ویژه طعم عالی دارد.

روش تهیه پاستا زعتر

مواد اولیه:

  • ماکارونی: 300 گرم
  • روغن: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر: 3 حبه
  • کره: 1 قاشق غذاخوری
  • ادویه مخصوص: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل، نمک: به میزان لازم
  • اسفناج: 3 فنجان
  • لیمو ترش: 2 قاشق غذاخوری
  • گوجه گیلاسی: 2 فنجان

طرز تهیه ماکارونی زعتر:

برای داشتن ادویه زعتر باید پونه کوهی، آویشن، ریحان، سماق، دانه های کنجد، نمک را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک ادویه مخصوص داشته باشید. این ادویه طعم و عطر مخصوص دارد و برای پذیرایی در مهمانی ها نیز گزینه مناسبی خواهد بود. این نوع پاستا به دلیل چاشنی‌های تابستانی یک پاستای مخصوص بوده که در فصل تهیه می‌ شود. اولین مرحله برای آماده سازی تهیه سبزیجات معطر این پاستا خواهد بود.

طرز تهیه پاستا زعتر

درون تابه ای مقداری روغن ریخته و به آن سیر اضافه کنید. در ادامه مقدار کره گیاهی به آن اضافه کرده و ادویه‌ های زعتر آماده شده را نیز به آن اضافه نمایید و هم بزنید. به مواد مقداری پوست لیمو یا آب لیموی تازه اضافه کرده تا عطر و طعم آن بهتر شود.

در ادامه می‌ توانید مقداری فلفل قرمز، گوجه گیلاسی، لیموی رنده شده و اسفناج را اضافه کنید. در مرحله بعدی از آماده‌ سازی این مواد باید مقدار آب را درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید. کمی نمک اضافه کرده و پاستاها را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پاستاها درون حرارت جوشید و نرم شد آن را آبکشی نمایید.

به مواد پاستا که از قبل آماده کرده‌اید کمی گوجه گیلاسی اضافه کرده و درون مواد تفت دهید. بعد از آبکشی می‌ توانید مواد آماده شده را روی پاستا ریخته به خوبی ترکیب کنید و نوش جان نمایید. طرز تهیه پاستا زعتر به همین سادگی بوده و با این روش می‌ توانید یک پاستا فوق العاده خوشمزه داشته باشید.

مراحل تهیه پاستا زعتر

نکات مهم تهیه پاستا:

در آماده کردن این پاستا باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید تا یک پخت عالی را تجربه کنید. به عنوان مثال: باید از گوجه‌ های گیلاسی تازه و خوشمزه استفاده نمایید. همچنین ادویه‌ ها را می‌ توانید خودتان در منزل تهیه کنید.

برای این ادویه می‌ توانید از سبزیجات معطر استفاده کنید. روی پاستا را با استفاده از دانه‌ های کنجد و دانه‌های زیره نیز می‌ توانید تزیین کرده که طعم عالی به غذای شما می‌ دهد. این پاستای ویزه و فوق العاده با این ترکیب طعم عالی داشته و برای میان وعده های شما نیز گزینه مناسبی است. شما می توانید برای تزیین روی سالاد و پاستا نیز از ریحان تازه استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان