ماهان شبکه ایرانیان

بازگشت رسمی ارتش ایران به عمان پس از نزدیک به ۵۰ سال

آذر ۱۳۵۱ نخستین یگان‌های ارتش ایران وارد عمان شدند و به این سلطان نشین کمک کردند تا بر شورشی که در منطقه ظفار وجود داشت، غلبه کند.

 پس از گذشت نزدیک به 50 سال از پایان رسمی حضور ارتش ایران در عمان برای کمک به سلطان نشین آن، بار دیگر ارتش ایران به دعوت رسمی این کشور برای برگزاری رزمایش مشترک مقابله با جنگ شهری به عمان بازگشته است. 
 
به گزارش فارس به نقل از خیزران؛ آذر 1351 نخستین یگان‌های ارتش ایران وارد عمان شدند و به این سلطان نشین کمک کردند تا بر شورشی که در منطقه ظفار وجود داشت، غلبه کند.
 
ایران روز 25 مهر 1354 اعلامیه پایان عملیات نظامی در عمان را صادر کرد و حالا در مهر 1403 پس از گذشت  نزدیک به 50 سال به دعوت این سلطان نشین برای شرکت رزمایش‌ مشترک نیروهای واکنش سریع ایران و عمان، این سلطان نشین بار دیگر شاهد حضور ارتش ایران است.
 
جنگ ظفار یا انقلاب ظفار با تأسیس جبهه آزادی‌بخش ظفار در سال 1962 آغاز شد و با شکست کامل مخالفان در سال 1975 پایان یافت. هدف اصلی انقلابیون سرنگونی سلطان عمان (سلطان قابوس) بود، ولی به هدف خود نرسیدند. در نتیجه حکومت عمان وادار به انجام اصلاحات گسترده‌ای در کشور شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان