ماهان شبکه ایرانیان

پزشکیان : توافقات مهم در زمینه گاز ، راه و برق با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در بدو ورود به تهران در سخنانی در پاویون فرودگاه گفت: توافقات مهم در زمینه گاز، راه و برق با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است

رئیس جمهور با بیان این که در سفر به ترکمنستان با روسای جمهور روسیه، ترکمنستان و ازبکستان، گفتگوهای مفصلی داشتیم گفت: در این مذاکرات درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، این تفاهمات نهایی و امضا شود.
 
به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در بدو ورود به تهران در سخنانی در پاویون فرودگاه گفت: توافقات مهم در زمینه گاز، راه و برق با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است
 
وی با تاکید بر این که این سفر از نظر فرهنگی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای داشت و با حضور رؤسای جمهور کشورهای مختلف، گفت وگوهای مهمی صورت گرفت، اظهار داشت: با چهار رئیس جمهور از کشورهای حاضر، از جمله روسیه، ترکمنستان و ازبکستان، گفتگوهای مفصلی داشتیم. در این مذاکرات درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، این تفاهمات نهایی و امضا شود.
 
وی ادامه داد: گفت وگوی یک‌ساعته با رئیس جمهور روسیه نیز به بررسی توافقات موجود و تسریع در اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی، قطار، آب‌شیرین‌کن‌ها و پتروشیمی اختصاص داشت. همچنین درباره نقش روسیه در تحولات منطقه و لزوم واکنش جدی‌تر به جنایات اسرائیل در غزه و لبنان صحبت شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان