معاون عملیات پلیس پایتخت اعلام کرد که اصلیترین دلیل تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی 110 در شش ماه نخست سال، مسدودسازی معابر به ویژه به دلیل پارک خودرو در مکانهای غیرمجاز بوده است. به طور متوسط، روزانه حدود هشت هزار تماس در این خصوص ثبت میشود.
به گزارش ایرنا، سردار عبدالوهاب حسنوند اظهار کرد: سد معبر یکی از دغدغههای فرماندهی تهران بزرگ است که در حوزه کنترل فرماندهی مرکز فوریتهای 110 بخشهای مختلفی داریم و با توجه به ساختار ترافیکی، انتظامی و امنیتی مولفههایی تشکیل شده است.
معاون عملیات پلیس پایتخت با بیان اینکه قانون ماده 629 قانون مجازات اسلامی، ماده 55 قانون شهرداریها، ماده 40 قانون اساسی و ماده 12 قوانین تخلفات راهنمایی و رانندگی در ارتباط با سد معبر است، افزود: بیشترین و مهمترین تماسهای مردم با 110 پلیس مربوط به سد معبر است بطوریکه روزانه 7 تا 8 هزار تماس برای پارک خودرو ثبت میشود.
به گفته وی، چنانچه خودرویی در مکان و جایی پارک نامناسب داشته باشد، به شهروندان توصیه میکنیم به جای تماس با 110 برنامه «پلیس من» را نصب و از آن طریق اعلام مشکل کنند.
وی اضافه کرد: 110 در دو نوبت کاری خودشان به چهار زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی مسلط است و چنانچه امدادخواهی مسلط به زبان فارسی نباشد سریعا به کارشناس مربوطه ارجاع داده میشود.
سردار حسنوند در ارتباط با نحوه عملکرد سامانه پیامکی 110110 تاکید کرد: اگر شهروندان امکان تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 را نداشتند، به عنوان مثال معلولیت جسمی دارند و یا در موارد بحرانی قرار دارند و امکان صحبت و تماس تلفنی ندارند میتوانند به پلیس 110 پیامک بزنند.
معاون عملیات پلیس پایتخت یادآور شد: ما برای این شهروندان سامانه پیامکی 110110 (سرشماره 110110) را پیشبینی کردیم تا بتوانند از طریق این سامانه و ارسال پیامک اخبار و گزارشات خودشان را به پلیس منعکس کنند.
وی ادامه داد: اپراتورها موظف هستند در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی به این پیامکها اقدام کنند.