ماهان شبکه ایرانیان

هوش مصنوعی متا از زبان عربی پشتیبانی می‌کند

شرکت متا در پی اقدامی از گسترش دستیار هوش مصنوعی خود یعنی Meta AI برای ۲۱ کشور جهان از جمله کشور‌های عربی خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد. به گفته متا این اقدام در راستای تقویت تعاملات محلی بین کاربران انجام می‌شود.

این اقدام شرکت متا نشان دهنده تعهد این شرکت به بهبود تجربه کاربری و پاسخگویی به نیاز‌های متنوع کاربران در سراسر جهان است.
 
به گزارش تجارت نیوز، شرکت متا در پی اقدامی از گسترش دستیار هوش مصنوعی خود یعنی Meta AI برای 21 کشور جهان از جمله کشور‌های عربی خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد. به گفته متا این اقدام در راستای تقویت تعاملات محلی بین کاربران انجام می‌شود.
 
شرکت متا خالق شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب فیسبوک و اینستاگرام به تازگی از برنامه‌های خود برای گسترش دستیار هوشمند Meta AI خبر داده است. این دستیار قرار است به 21 کشور از جمله کشور‌های عربی خاورمیانه مانند عربستان، مصر، امارات، الجزایر، عراق، اردن، لیبی، مراکش، سودان و تونس خدمات رسانی کند.
 
این دستیار هوشمند به زودی در دیگر کشور‌های آسیایی مانند اندونزی، مالزی و تایلند نیز راه اندازی خواهد شد. گفته می‌شود که این اقدام متا در راستای ارتقای تعاملات فرهنگی و اجتماعی کاربران در این مناطق محسوب می‌شود.
 
به منظور این گسترش، پلتفرم Meta AI از زبان‌های عربی، ویتنامی، اندونزیایی و تایلندی پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی به Meta AI این امکان را می‌دهد که با کاربران از فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف به راحتی تعامل کند.
 

معرفی خدمات Meta AI

Meta AI که سال گذشته معرفی شد خدمات متنوعی از جمله جمع آوری اطلاعات، ویرایش تصاویر و تعامل با محتوای فسیبوک و اینستاگرام را ارائه می‌دهد. متا با بهره‌گیری از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی LLaMa 3.2، قابلیت‌های این دستیار هوشمند را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشیده است.
 
از جمله ویژگی‌های جدید Meta AI امکان ویرایش هوشمند تصاویر است که به کاربران اجازه می‌دهد جزئیات را به‌طور دقیق و بر اساس سلیقه خود ویرایش کنند. این قابلیت خلاقیت بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد و می‌تواند تأثیر مثبتی بر محتوای تولید شده در این پلتفرم‌ها بگذارد.
 
متا همچنین به تازگی قسمت جدیدی به نام «Local» را در فیسبوک معرفی کرده تا به واسطه آن بتواند از گروه‌های چت و دیگر رویداد‌ها محتوای محلی جمع‌آوری کند. جمع آوری این گونه اطلاعات به تجربه تعامل کاربران با دستیار هوشمند کمک می‌کند.
 
در انتها باید گفت که این اقدام شرکت متا نشان دهنده تعهد این شرکت به بهبود تجربه کاربری و پاسخگویی به نیاز‌های متنوع کاربران در سراسر جهان است.
 

متا در مقابل رقبا

اما شرکت متا تنها شرکتی نیست که به دنبال گسترش فعالیت‌های هوش مصنوعی در دیگر کشور‌ها رفته است. چندی پیش هم شرکت گوگل خبر داد که هوش مصنوعی این شرکت یعنی جمینای قرار است در آینده 40 زبان دنیا را پشتیبانی کند.
 
این تصمیم گوگل به کاربران اجازه می‌دهد به زبان‌های جدیدی مانند آلمانی، فرانسوی، هندی و پرتغالی صحبت کنند. هوش مصنوعی جمینای به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان از دو زبان در یک دستگاه استفاده کنند که این ویژگی به طور خاص به جذب کاربران جدید و به گسترش جامعه کاربران این پلتفرم کمک خواهد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان