ماهان شبکه ایرانیان

قالیباف خلبان هواپیمای عازم بیروت (+عکس)

پس از سفر شجاعانه هفته گذشته عباس عراقچی به پایتخت زیر آتش بمباران لبنان، حالا قالیباف هدایت پروازی به مقصد بیروت را بر عهده گرفت تا پیام حمایت ایران از لبنان و مقاومت حزب الله را به جهانیان بدهد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس صبح امروز پرواز هواپیمایی را به مقصد بیروت لبنان بر عهده گرفت و به لبنان سفر کرد.

به گزارش عصرایران، رئیس مجلس در راه سفر به ژنو سوئیس، به بیروت رفت تا تاکید و تایید مجددی بر حمایت کامل ایران از لبنان و محور مقاومت باشد.

قالیباف قبل از سفر خود به ژنو سوئیس، برای گفت و گو با مقامات لبنانی و اعلام حمایت از جنبش مقاومت و مقاومت مردم لبنان در برابر حملات رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه بیروت شد. او در این سفر خلبانی کرد و هدایت پرواز را به دست گرفت.

قالیباف خلبان هواپیمای عازم بیروت (+عکس)

قالیباف در بدو ورود به لبنان گفت: به دعوت نبیه بری رئیس مجلس لبنان برای ابلاغ پیام رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری ایران به مردم لبنان و مقاومت، به بیروت سفر کرده‌ام.

قالیباف پس از دیدار با مقامات لبنانی عصر امروز بیروت را به مقصد ژنو ترک می کند تا در نشست سالانه روسای مجالس جهان ( IPU) شرکت کند.

چهل و نهمین مجمع IPU در تاریخ 13 تا 17 اکتبر 2024 در ژنو سوئیس برگزار می شود.

قالیباف خلبان هواپیمای عازم بیروت (+عکس)

گفتنی است هفته گذشته عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با سفر به بیروت پیام حمایت ایران از مقاومت حزب الله و دولت لبنان را به مقامات لبنانی ابلاغ کرد.

این اقدام عراقچی در شرایطی که بیروت زیر بمباران شدید هوایی اسرائیل قرار داشت و پیشتر از فرود یک هواپیمای ایرانی به فرودگاه بیروت از سوی اسرائیل جلوگیری شده بود، انجام گرفت.

به گمان ناظران، پیام این سفرهای دیپلماتیک مقامات ارشد ایران به لبنان این است که جمهوری اسلامی ایران اجازه محاصره لبنان را نخواهد داد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان