ماهان شبکه ایرانیان

آکنه نوجوانان در کدام کشورهای جهان شایع‌تر است؟

رژیم غذایی، استرس، میزان چاقی و افزایش آلودگی در رشد میزان ابتلا به آکنه در برخی کشورها موثر بوده است.

بر اساس یک مطالعه بزرگ، نوجوانان و جوانان آلمانی بالاترین نرخ آکنه در جهان را دارند و از این نظر در بریتانیا در رتبه هشتم است. طبق گزارش انجمن متخصصان پوست بریتانیا (BDA)، کشورهایی که بالاترین میزان ابتلا به آکنه در آن‌ها شناسایی شد، افزایش این عارضه پوستی را از سال 1990 گزارش کرده‌اند. 

به گزارش ایندیپندنت، بر اساس این مطالعه که به بررسی داده‌های مربوط به میزان ابتلا به آکنه در افراد 10 تا 24 ساله در 204 کشور پرداخت، در انگلستان تقریبا 15 درصد نوجوانان و جوانان در سال 2021 آکنه داشتند. در حالی که این رقم در سال 1990، حدود 14 درصد بود.

طبق نتایج این مطالعه که در مجله بریتانیایی «درماتولوژی» (Dermatology) منتشر شد، تقریبا 16 درصد آلمانی‌ها مبتلا به آکنه تشخیص داده شدند. 

محققان خاطرنشان کردند پرتغال، لوکزامبورگ، نروژ، آندو‌را، دانمارک و سن‌مارینو دیگر کشورهایی‌اند که نرخ ابتلا به آکنه در آن‌ها، در مقایسه با بریتانیا، بالاتر است. 

دکتر ژو ژو، نویسنده اصلی این مطالعه از بخش پوست بیمارستان کالج پزشکی پکن، به عواملی مانند رژیم غذایی، استرس، میزان چاقی و افزایش آلودگی در رشد میزان ابتلا به آکنه اشاره می‌کند. 

اسکای‌نیوز به نقل از دکتر ژو می‌افزاید که محققان در این مطالعه، افراد مبتلا به آکنه زیاد را که با داروهای بدون نسخه خوددرمانی می‌کنند، در نظر نگرفته‌اند، بنابراین تعداد افراد مبتلا به آکنه بسیار بیشتر است.  

پروفسور مایکل آردن جونز، از انجمن متخصصان پوست در بریتانیا، می‌گوید که با وجود اینکه آکنه مشکلی شایع است، می‌تواند تاثیر روانی بدی بر افراد بگذارد. از این رو دوستان، خانواده و متخصصان بهداشت و سلامت می‌توانند با حمایت‌‌های عاطفی نقش مهمی داشته باشند.

به گفته او علاوه بر تاثیر روانی ابتلا به آکنه، مشکل برخی افراد این است که جای جوش یا آکنه از بین نمی‌رود و ماندگار می‌شود. مراجعه به پزشک و دریافت خدمات درمانی مناسب و به‌موقع، می‌توان از این وضعیت جلوگیری کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان