ماهان شبکه ایرانیان

روما اسپایدر تیلور مید؛ فراری جدیدی که پس از تولید مستقیم به موزه رفت! (+فیلم و عکس)

آنچه فراری روما اسپایدر تیلور مید را متفاوت می کند به نوع مواد مورد استفاده و پروسه پرداخت آن ها مربوط می شود. در توسعه قسمت های مختلف از هنر استادکاران نهایت بهره برده شده است.

عصر ایران- فراری از خودرو تک نسخه روما اسپایدر که توسط دپارتمان تیلور مید طراحی شده رونمایی کرد. این تحفه ایتالیائی در موزه انزو فراری در مودنا به مجموعه تک نسخه های فراری اضافه و به نمایش گذاشته شده است.

آنچه این روما اسپایدر را متفاوت می کند به نوع مواد مورد استفاده و پروسه پرداخت آن ها مربوط می شود. در توسعه قسمت های مختلف از هنر استادکاران نهایت بهره برده شده است. از دوخت دستی قسمت های مختلف در کابین، پوشش پارچه ای مانند حاصل از تایر بازیافتی برای قسمت های داخل کابین، قسمت های آلومینیومی بازیافتی مخصوصا در پیشرانه، استفاده از ماسه  و...

از عناصر سمبلیک نیز استفاده هوشمندانه ای شده، برای نمونه نشان قطب نما با مختصات جغرافیایی مارانلو که در تیرز تبلیغاتی این محصول نیز بر آن تاکید می شود.

چوب با منشا کنترل شده، در توسعه قسمت های مختلف این خودرو حضوری بسیار فعال دارد. همانطور که می دانیم تریم چوب نشانی از رویکرد لوکس در خودروسازی محسوب می شود و اینجا هم تیلور مید تا توانسته از آن بهره برداری کرده است. رنگ بدنه نیز کد رنگی اختصاصی از فراری است که با جزئیات تعریف شده برای این نسخه از روما اسپایدر در هماهنگی بی نظیری قرار دارد.

یک قلم با نوک طلا از برند فوق لوکس مون بلان نیز در کنسول جانمایی شده است.

یک نکته جالب دیگر در رابطه با کابین به استفاده از ماسه صنعتی در فرمول مواد اولیه توسعه دهنده کنسول مرکزی فراری مربوط می شود و البته این ماسه نیز منشایی کنترل شده دارد زیرا از واحد ریخته گری مارانلو آمده است. برای روشن تر شدن ماجرا باید بگوئیم: ریخته‌گری‌ها از ماسه صنعتی برای ساخت قالب‌ها و هسته‌های مورد استفاده برای ایجاد قطعات ریخته‌گری فلزی موجود در خودروها به عنوان بلوک‌های موتور، روتور ترمز و غیره استفاده می‌کنند.

در رابطه با پیشرانه اطلاعات خاصی منتشر نشده بنابراین باید آن را بدون تغییر در مقایسه با نسخه استاندارد بدانیم. بدین ترتیب 8 سیلندر 3.9 لیتری توربودوقلو حدود 620 اسب بخار خروجی و 760 نیوتن متر گشتاور دارد. فراری طی 3.2 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. همانطور که ابتدای مطلب اشاره کردیم، بخش هایی آلومینیومی پیشرانه در این نسخه خاص دارای پایه بازیافتی هستند که طبیعتا می توان بر سازگاری بیشتر با محیط زیست تاکید کرد.

در پایان اشاره ای هم به دپارتمان تیلور مید داشته باشیم که این واحد مسئول ارائه محصولات تک نسخه، فوق لوکس و سفارشی برای مشتریان خاص در مجموعه فراری است، دقیقا مانند وظایفی که دپارتمان مولینر در بنتلی عهده دار است.

فراری روما اسپایدر تیلور مید

 
 
 
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان