ماهان شبکه ایرانیان

آشنایی با مسیرها و امکانات فرودگاه مشهد برای مسافران

اگر مسافر شهر مشهد باشید و بخواهید از طریق مسیر هوایی خودتان را به این شهر برسانید باید بلیط هواپیما مشهد تهیه کنید. سپس در زمان مشخص شده سوار هواپیما شوید و در نهایت پس از رسیدن به فرودگاه مشهد با استفاده از اتوبوس یا تاکسی خودتان را به داخل شهر برسانید. برای خرید بلیط هواپیما مشهد الی گشت بهترین و معتبرترین سایت است و در این سایت امکان طی کردن تمام مراحل خرید به صورت آنلاین وجود دارد.

آشنایی با مسیرها و امکانات فرودگاه مشهد برای مسافران

آشنایی با فرودگاه مشهد

برای آشنایی با فرودگاه مشهد باید سری به جنوب شرق این کلان‌شهر بزنیم. فرودگاه مشهد با نام فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشورمان محسوب می‌شود. این فرودگاه در زمینی به مساحت 540 هکتار ساخته شده است.

فرودگاه مشهد دارای دو باند موازی است و ظرفیت پذیرش تمامی هواپیماها تا رده بوئینگ 747 را دارد. در حال حاضر تفاوتی نمی‌کند که مبدأ شما کدام شهر باشد با تهیه بلیط هواپیما مشهد می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فرودگاه مشهد برسید و سپس در این شهر به مقصد دلخواهتان بروید.

تاریخچه فرودگاه مشهد

در این بخش تاریخچه فرودگاه مشهد را با هم مرور می‌کنیم. تا قبل از سال 1330 در محل میدان 15 خرداد یک باند خاکی برای فرود هواپیماهای کوچک نظامی ساخته شده بود. بعدها پارکینگ این فرودگاه به ابتدای باند 13 الحاق شد و فرودگاه گسترش پیدا کرد.

در این دوره روزانه یک پرواز به مقصد تهران و پروازهای نظامی و آموزشی در فرودگاه مشهد انجام می‌شد. در سال 1346 باند جدید بتنی و پایگاه پدافند نیروی هوائی به فرودگاه مشهد افزوده شدند. پس از بهره‌برداری بخش‌های جدید، روزانه یک پرواز از نوع DC3 در مسیر تهران به مشهد، پروازهای آموزشی، پروازهای نظامی و ایرتاکسی در این فرودگاه انجام می‌شد.

در سال 1357 با ورود هواپیماهای جدید تعداد پروازهای فرودگاه مشهد هم افزایش پیدا کرد. در این سال ترمینال، پارکینگ، ساختمان‌های جانبی و برج مراقبت پرواز جدید به صورت ناقص موردبهره‌برداری قرار گرفتند.

در روزهای پرتلاطم انقلاب شرکت پیمانکار فرودگاه منحل شد، به همین علت فرودگاه مشهد در سال‌های بعد از انقلاب تکمیل شد. پس از اتمام جنگ تحمیلی فرودگاه مشهد با نام جدید «فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد» فعالیت خود را ادامه داد.

امروزه فرودگاه مشهد در ایام مختلف سال به خصوص تعطیلات، پذیرای مسافران زیادی است. شما هم می‌توانید با خرید بلیط هواپیما مشهد به راحتی خودتان را به این شهر برسانید و سپس راهی حرم مطهر امام رضا (ع) شوید.

برای خرید بلیط هواپیما مشهد الی گشت و چندین سایت معتبر دیگر وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید با مقایسه قیمت و شرایط آن‌ها با یکدیگر مناسب‌ترین بلیط را از این سایت‌ها بخرید.

ترمینال های فرودگاه مشهد

ترمینال‌های فرودگاه مشهد شامل ترمینال 1 مخصوص پروازهای داخلی، ترمینال 2 مخصوص خروجی پروازهای خارجی و ترمینال 3 مخصوص ورودی پروازهای خارجی هستند.

ترمینال شماره 1

ترمینال شماره 1 فرودگاه مشهد 35600 مترمربع مساحت دارد و به پروازهای داخلی اختصاص یافته است. ورودی پروازهای داخلی در این ترمینال در ضلع شرقی و دریافت کارت پرواز، پذیرش بار و سوار شدن به هواپیما در ضلع غربی آن صورت می‌گیرد.

آشنایی با مسیرها و امکانات فرودگاه مشهد برای مسافران

ترمینال شماره 2

ترمینال شماره 2 فرودگاه مشهد با 21600 مترمربع مساحت به خروجی پروازهای خارجی اختصاص دارد. در این ترمینال امکانات رفاهی زیادی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

ترمینال شماره 3

ترمینال شماره 3 فرودگاه مشهد به ورودی پروازهای خارجی اختصاص یافته است. این ترمینال دارای 10500 مترمربع مساحت است.

امکانات فرودگاه مشهد

از امکانات فرودگاه مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جت وی

جت وی به پل ارتباطی گیت با هواپیما گفته می‌شود که راحتی بیشتری را برای مسافران فراهم می‌کند. در حال حاضر فرودگاه مشهد مجهز به سه عدد جت وی است. طبق آخرین اطلاعات قرار است 2 عدد جت وی دیگر برای این فرودگاه خریداری شود.

مرکز آموزش علوم فنون و خدمات هوایی

مرکز آموزش علوم فنون و خدمات هوایی فرودگاه مشهد را می‌توان یکی از مجهزترین مراکز هوانوردی کشورمان دانست. در این مرکز رشته‌هایی مانند تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی، مهمانداری، دیسپچ و ایونیک آموزش داده می‌شود.

همچنین این مرکز چندین فروند هواپیمای آموزشی و یک آشیانه بزرگ برای تعمیر و نگهداری هواپیماها دارد.

پارکینگ فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد دارای سه پارکینگ شامل پارکینگ ترمینال 1 با ظرفیت 2000 خودرو، پارکینگ ترمینال 2 با ظرفیت 500 خودرو و پارکینگ ترمینال 3 با ظرفیت 2000 خودرو است. همچنین یک پارکینگ طبقاتی در ورودی ترمینال 1 برای عموم در نظرگرفته شده که ظرفیت پذیرش 400 خودرو را دارد.

آشنایی با مسیرها و امکانات فرودگاه مشهد برای مسافران

دیگر امکانات

از دیگر امکانات فرودگاه مشهد می‌توان به پله برقی، آسانسور، واک وی، خدمات اجاره خودرو، اینترنت رایگان، شعبه بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز، آرایشگاه، دفاتر فروش بلیط هواپیما، دفاتر شرکت‌های هواپیمایی، صندوق امانات و نگهداری بار مسافر، اشیا گمشده، دفاتر رزرو هتل، راهنمای مسافر، امور جامدان، سرویس بهداشتی، رستوران، بسته‌بندی بار، غرفه‌های تجاری، خدمات CIP، خدمات اورژانس، فری شاپ فرودگاهی و نمازخانه اشاره کرد.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه مشهد

شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه مشهد شامل هواپیمایی بین‌المللی افغان جت، هواپیمایی ایرعربیا، هواپیمایی آریانا، هواپیمایی آتا، هواپیمایی سپهران، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی امارات، فلای بغداد، فلای دبی، ایران ایر، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی عراق، هواپیمایی آساجت، هواپیمایی ایر، هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی آوا، هواپیمایی ماهان، شرکت هواپیمایی معراج، شرکت هواپیمایی عمان ایر، قطر ایرویز، هواپیمایی قشم، خطوط هوایی صافی، شاهین ایر اینترنشنال، هواپیمایی تابان، ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی زاگرس و هواپیمایی وارش هستند.

شما عزیزان می‌توانید بلیط هواپیما مشهد را به طور مستقیم از این ایرلاین‌های فعال در فرودگاه مشهد یا آژانس‌های مسافرتی خریداری کنید. برای این کار فقط کافی‌ست سری به سایت این مجموعه‌ها بزنید و مراحل خرید را به صورت آنلاین انجام دهید.

دسترسی به فرودگاه مشهد

برای دسترسی به فرودگاه مشهد باید خودتان را به میدان 15 خرداد در انتهای بلوار جمهوری اسلامی برسانید. این فرودگاه در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهر مشهد قرار دارد.

مترو فرودگاه مشهد

اگر تمایل دارید با مترو به فرودگاه مشهد بروید در ایستگاه وکیل‌آباد سوار خط 1 مترو شده و در ایستگاه غدیر یا فرودگاه پیاده شوید.

اتوبوس فرودگاه مشهد

اگر قصد دارید برای رسیدن به فرودگاه مشهد از اتوبوس استفاده کنید سوار خط 77 شده و پس از 20 دقیقه در فرودگاه پیاده شوید.

تاکسی فرودگاه مشهد

در صورتی که تمایل داشتید با استفاده از تاکسی خودتان را به فرودگاه مشهد برسانید می‌توانید در هر نقطه از شهر سوار تاکسی شوید و به فرودگاه بروید.

ارتباط با فرودگاه مشهد

برای ارتباط با فرودگاه مشهد می‌توانید از شماره تماس‌های زیر استفاده کنید:

اطلاعات پرواز: 199

شماره تلفن: 33400001-051

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد در حال حاضر فرودگاه مشهد جزو شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ایران است. این فرودگاه امکانات و خدمات رفاهی زیادی برای مسافران فراهم کرده و شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما مشهد سفر بی‌دردسر و راحتی را در این شهر تجربه کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بلیط هواپیما مشهد الی گشت و دیگر سایت‌های معتبر را بررسی کرده و بلیط خود را با مناسب‌ترین قیمت بخرید.

سؤالات متداول

فرودگاه مشهد کجاست؟

فرودگاه مشهد در فاصله هشت کیلومتری از مرکز شهر و در انتهای بلوار هاشمی‌نژاد قرار دارد.

آیا در فرودگاه مشهد پروازهای خارجی انجام می شود؟

بله، در این فرودگاه پروازهای خارجی به کشورهای مختلف مانند قطر، امارات و ترکیه انجام می‌شود.

شهر مشهد چندتا فرودگاه دارد؟

این شهر دارای یک فرودگاه به نام فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان