ماهان شبکه ایرانیان

ساخت کتابخانه روستای کوزره توسط بانک پاسارگاد؛ گامی مهم در توسعه فرهنگی استان همدان

در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد صحبت‌های خود را با تقدیم احترام به مسئولان و مقامات حاضر و اهالی محترم روستای کوزره آغاز کردند و با بیان تجارب خود به اهمیت مطالعه اشاره فرمودند.

در اقدامی فرهنگی و اجتماعی، کتابخانه روستای کوزره با حمایت بانک پاسارگاد افتتاح شد. افتتاح این کتابخانه به عنوان قطب فرهنگی روستا، فرصتی ارزشمند برای دسترسی اهالی به منابع دانش و اطلاعات فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، این بانک در اقدامی ارزشمند و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، کتابخانه روستای کوزره را افتتاح کرد. این کتابخانه با مساحت 200 مترمربع و 20 مترمربع محوطه‌سازی، به‌عنوان مرکزی برای دسترسی اهالی روستا به منابع اطلاعاتی و غنی‌سازی اوقات فراغت هم‌وطنان منطقه راه‌اندازی شده که در آن فضایی به‌عنوان دارالقرآن به منظور توسعه دانش دینی و قرآنی نیز پیش‌بینی شده است.

ساخت کتابخانه روستای کوزره توسط بانک پاسارگاد؛ گامی مهم در توسعه فرهنگی استان همدان

در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد صحبت‌های خود را با تقدیم احترام به مسئولان و مقامات حاضر و اهالی محترم روستای کوزره آغاز کردند و با بیان تجارب خود به اهمیت مطالعه اشاره فرمودند. 

دکتر قاسمی با بیان این سوال که در حال حاضر "چه میزان فرزندان خود را نسبت به زبان فارسی درست آموزش داده و تربیت کرده‌ایم؟"، به اهمیت این موضوع تاکید داشتند و با اشاره به وجود مفاخر بزرگ و بی‌نظیر ادبی دنیا هم‌چون حافظ، سعدی، فردوسی و...، آموزش صحیح ادبیات فارسی و درست‌نویسی را امری مهم بر شمردند. همچنین در ادامه به مفاهیم ارزنده معنوی موجود در ادبیات فارسی اشاره کردند که باید مورد توجه قرار گیرند.

دکتر قاسمی در ادامه گفت: اگر کتابخانه به خوبی اداره شود و بتواند ارتباط مناسبی با جوانان برقرار کند می‌تواند محیطی برای یادگیری و رفع بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان باشد و موجب پیشرفت و فرهنگ‌سازی گردد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه به اهمیت انتخاب کتاب و محتوای آن پرداخت و تاکید داشت که هر کتابی هم نباید در اختیار فرزندان ما قرار گیرد و در این مورد افزود: کتاب و مطالعه می‌تواند انسان را به سمت معنویت هدایت کند و یا از معنویت دورکند. یادمان باشد در ادبیات، دین و تاریخ خودمان، دنیایی از معرفت وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرزندان ما باید طوری تربیت شوند که به سرنوشت کشورشان متعهد باشند و خود را مسئول احساس کنند. مسئولین محترم کتابخانه‌ها می‌توانند با ترویج اشعار مهم فرهنگی که سرشار از درس و معرفت هستند، مسائل مهمی را به فرزندان و نسل جوان منتقل و آن‌ها را آموزش دهند.

وی با بیان اینکه قرآن درس زندگی است و یادگیری آن ما را تبدیل به بزرگترین ملت دنیا خواهد کرد، محیط کتابخانه را محل مناسبی برای آموزش و حفظ قرآن دانست و گفت: فرزندانی که در محیط این کتابخانه آموزش ببینند و حافظ جز‌ءهای قرآن شوند مورد تشویق قرار خواهند گرفت و در صورتی که حافظ کل قرآن شوند ادامه تحصیل ایشان تا مقطع دکتری مورد حمایت بانک خواهد بود. همچنین به ازای هر 10 فرزندی که حافظ یک جزء قرآن شوند، کتابخانه جدیدی در منطقه احداث خواهیم کرد.

دکتر قاسمی در پایان با اشاره به رضوی بودن بانک پاسارگاد با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) به صحبت‌های خود پایان داد.
گفتنی است آیین افتتاح این کتابخانه در روز 5 شنبه 19مهرماه1403 با حضور جناب آقای دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، جناب آقای دکتر حاجی بابایی نماینده مردم شهرستان همدان در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر سید باقر میرعبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جناب آقای سید جواد معینی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان، جمعی از مدیران بانک پاسارگاد و اهالی محترم روستای کوزره برگزار گردید. این تنها پروژه افتتاح شده در این روز نبود و بانک پاسارگاد علاوه بر این کتابخانه، 2 کتابخانه دیگر در روستاهای توانه و ده‌پیاز استان همدان افتتاح کرد و کلنگ آغاز عملیات احداث مجتمع آموزشی دارالفنون را در شهرستان نهاوند بر زمین زد. بدین ترتیب این بانک در مجموع 22 کتابخانه در مناطق مختلف کشور ساخته و به مردم عزیز کشورمان تقدیم کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان