ماهان شبکه ایرانیان

پزشکیان در دانشگاه تهران اعلام کرد‌

نخبگان زیر چتر دولت چهاردهم

شماره روزنامه: ۶۱۲۴ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ...

سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روز گذشته با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در دانشگاه تهران به صورت رسمی آغاز شد. مراسمی که البته با چاشنی اعتراض برخی از دانشجویان و کارمندان دانشگاه همراه شد. با تمام اینها پزشکیان در نخستین حضورش در دانشگاه تهران به عنوان رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هر جناح و دسته‌ای که حرف درست را بیاورد موظف هستیم، بپذیریم، گفت: در برابر حرف درست ایستادن ظلم است. ما باید بهترین مسیر را برای حل مشکل پیدا کنیم.

وی افزود: اگر امیدی به آینده کشور داریم وابسته به دانشگاه است. البته صنعتگران و تولیدکنندگان بال بزرگی هستند. به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهور اظهار کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم و از دانشجویان و اساتید انتظار داریم، حل مشکلات و گره‌هایی است که در جامعه داریم؛ کسی که ذهن خلاقی دارد، توانمند است و انگیزه دارد و دلش می‌خواهد ایران را به عزت برساند، چشم‌انداز مورد تاکید رهبری مبنی بر اول شدن ایران در منطقه را می‌تواند با تلاش و کوشش امکان‌پذیر کند. به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید به کشور اول منطقه تبدیل شویم. به عنوان یک ایرانی وقتی می‌بینم خارجی‌ها در چه نقطه‌ای هستند، برای من افت است. می‌گویم چرا باید آنها آنجا باشند، ما اینجا باشیم؟ من اگر توان و علم و مهارتی دارم، برای مردم من است باید کاری کنم که مردم ما به جایی برسند که از کسی کمتر نباشیم.

بر اساس مستندات علمی حرف بزنیم

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌گوید که چه کسی ظالم‌تر از فردی است که دروغ بگوید، یا حرف درست را تکذیب کند. جهنم جای کسانی است که حرف درست را نمی‌پذیرند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید حرف را محکم بزنیم. یعنی بر اساس مستندات علمی حرف بزنیم. حرفی را نباید بگوییم که چهار روز بعد عوض کنیم. حرف درست برخاسته از مبانی علمی است. چپ و راست یا مذهبی یا غیرمذهبی حرف درست بیاورد ما باید بپذیریم. ما مشکلی نداریم. حرف هر کسی را حاضریم بشنویم.

به اسم رهبری برخلاف چشم‌انداز عمل می‌کنند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه خودش باید پول دربیاورد، گفت: هر استاد دانشگاهی می‌تواند گرهی را در اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ و جامعه‌شناسی باز کند. پزشکیان تاکید کرد: ما می‌خواهیم کشورمان به جایی برسد که رهبری در چشم‌انداز مشخص کردند، اما متاسفانه به اسم رهبری کاری می‌کنیم برخلاف آنچه در چشم‌انداز تعیین کردند. رهبری سرافرازی و سربلندی کشور را می‌خواهند.

هوای آنهایی را که در کشور ماندند، داریم

 به گزارش «ایرنا»، وی خطاب به دانشجویان ادامه داد: شما به ما کمک کنید مملکت را بسازیم، با شما می‌توانیم تمام مشکلات موجود در مملکت را حل کنیم. پزشکیان افزود: به جای اینکه تئوری بخوانید، در عمل هم روش را در جامعه گسترش دهید و اصلاح کنید و هم درآمد کسب کنید، دانشجو هم یاد می‌گیرد و مهارت پیدا می‌کند، ما اکنون در ارتباط با مدیریت به‌دنبال اساتیدی هستیم که به ما روش مدیریت در سیستم را بگویند. به گزارش «ایرنا»، وی افزود: دارند «من‌ها» را حذف می‌کنند، در صورتی که هرکدام از این «من‌ها» می‌تواند در کشور انقلابی به‌پا کند، در قدم اول باید هوای کسانی را داشته باشیم که در این مملکت تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند. باید هوای اینها را داشته باشیم؛ این افراد نباید مشکل داشته باشند. وی ادامه داد: در همه ادارات و دستگاه‌ها پیگیری خواهیم کرد تا هوای کسانی که در این مملکت ماندند و می‌خواهند کاری کنند را داشته باشیم. اگر هوای آنها‌ را داشته باشیم، دیگران هم می‌بینند که ما هوای علم و دانش و فرهیختگی را داریم. وی تصریح کرد: ما قطعا هوای اساتید و کسانی که در این مملکت ماندند و تلاش می‌کنند را خواهیم داشت و هرکاری از دستمان بربیاید برای اصلاح، رشد و تعالی آنها خواهیم کرد.

مراسمی با چاشنی اعتراض

 اما این مراسم با حاشیه‌هایی هم همراه بود. به گزارش «ایسنا»، پیش از سخنرانی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، وزرای بهداشت و علوم و چند تن از اساتید درباره مسائل دانشگاه صحبت کردند. هنگامی که رئیس‌جمهور پشت تریبون رفت، تعدادی از دانشجویان با انتقاد از اینکه فرصتی برای صحبت به آنها داده نشده است، خواستار بیان صحبت‌هایشان شدند که رئیس‌جمهور گفت: چند نفر می‌خواهند حرف بزنند؟ یک نفر را انتخاب کنید که بیاید صحبت کند، دعوا هم نکنید.

وقتی دانشجو به روی سن آمد، پزشکیان از پشت تریبون کنار رفت، از سن پایین آمد و روی صندلی خود نشست. دانشجوی معترض هم چند دقیقه صحبت کرد و با انتقاد از اینکه چرا فرصت به آنها نرسیده است، از رئیس‌جمهور خواست تا بین دانشجوها رفته و صحبت آنها را هم بشنود. او همچنین خواست که رئیس‌جمهور روز 16 آذر در دانشگاه تهران حضور یابد.

بعد از سخنان این دانشجو، پزشکیان صحبت‌های خود را آغاز کرد، اما چند دقیقه بعد، یکی دیگر از حضار بلند شد و با صدای بلند مطالبی بیان کرد که این‌بار رئیس‌جمهور از او بابت به‌هم زدن نظم جلسه انتقاد کرد و گفت که لطفا بنشینید و اجازه دهید حرف بزنم. قرار نبود که شما حرف بزنید. شمایی که نمی‌توانید نظم را مراعات کنید، یعنی ما هنوز به این فهم و آگاهی نرسیدیم که چارچوب برنامه را رعایت کنیم. یک جلسه بگذارید تا کارمندان حرف‌هایشان را بزنند. هم جلسه را به هم زدی و هم داد می‌زنی. بنشینید تا من حرفم را بزنم. در ادامه هم فرد معترض به صندلی خود هدایت شد و با برقراری نظم جلسه، رئیس‌جمهور سخنرانی خود را ادامه داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان