ماهان شبکه ایرانیان

هادی چوپان مقام دوم مستر المپیا ۲۰۲۴ شد

هادی چوپان در کارنامه مستر المپیای خود، کلکسیونی کامل و افتخار آمیز از مقام اول تا چهارم جهان را دارد.

عصر ایران - هادی چوپان، ورزشکار ایرانی موفق شد در مسابقات مستر المپیا 2024 ، مقام دوم را به خود اختصاص دهد. سمسون داودای نیجریه ای - بریتانیایی هم اول شد.

مِستِر المپیا - Mr. Olympia - عنوانی است که به برندهٔ رقابت حرفه‌ای پرورش اندام مردان که رقابتی بین‌المللی است و هرسال توسط فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام (IFBB) برگزار می شود، اهدا می گردد. جو ویدر این رقابت را پایه‌گذاری کرد تا برندگان مستر یونیورس امکان ادامه رقابت و کسب درآمد را داشته باشند. اولین مستر المپیا در 18 سپتامبر 1965 در آکادمی موسیقی بروکلین برگزار شد که لری اسکات اولین عنوان قهرمانی اش از دو عنوان متوالی خود را به‌دست‌آورد.

مسابقات مستر المپیا در حال حاضر مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات در رشته بدن‌سازی است که هر ساله با جمعی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود. 
 

هادی چوپان در مستر المپیا

 هادی چوپان 37 ساله،  از سال 1379 ورزش پرورش اندام را آغاز کرد و سال 1390 تا 1395 عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده است. او تنها ایرانی و دومین آسیایی پس از سمیر بنوت است که توانسته قهرمان مستر المپیا شود.
چوپان در نخستین حضور خود در مسترالمپیا مقام سوم سال 2019 را کسب کرد، ورزشکار کشورمان در سال 2020 نیز مقام چهارم را به‌دست آورد.

چوپان در سال 2021 به مقام سوم دست یافت و در چهارمین تلاش خود در مستر المپیا 2022 موفق به کسب عنوان قهرمانی رشد.

هادی چوپان در پنجمین سال حضور خود در مسابقات مستر المپیا 2023 در رقابتی بسیار نزدیک با حریف خود یعنی درک لانسفورد به مقام دوم بسنده کرد.

 جوایز مستر المپیا

از سال 2015 تا 2020 جوایز این رقابت 1.4 میلیون دلار تعیین شده بود، قهرمان سال گذشته 400 هزار دلار دریافت کرد و سال جاری به نظر می‌رسد برنده عنوان مستر المپیا نزدیک به 500 هزار دلار به دست بیاورد.

برندگان سایر رویدادها نیز به‌طور معمول 50 هزار دلار دریافت می‌کنند، به‌رغم اینکه جوایز مستر المپیا در سال 2024 همچنان اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که رکورد 1.6 میلیون دلاری سال گذشته را بشکند.

لحظه اعلام نام برنده مستر المپیا : سمسون نقش بر زمین شد/ واکنش هادی چوپان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان