ماهان شبکه ایرانیان

معاون آماد و پشتیبانی فراجا

نیروهای پلیس به خودروهای ضدگلوله مجهز می شوند

فارغ از تامین خودروها که هر دستگاه ممکن است تا چندین میلیارد تومان قیمت داشته باشد، تجهیز یک خودرو به امکانات ضدگلوله نیز حدود یک و نیم تا ۲ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

 معاون آماد و پشتیبانی فراجا از آغاز تجهیز نیروهای مرزبانی کشور به خودروهای ضدگلوله خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال ساخت تجهیزات و امکانات ضدگلوله در داخل کشور هستند زیرا به تامین نیازهای خود توسط نیروهای متخصص داخلی مصمم هستیم.
 
سردار رضا فریبا در گفت‌وگو با ایرنا به موضوع تجهیز نیروهای انتظامی به خودروهای ضد گلوله متناسب با ماموریت آنان اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در تامین خودروهای ضدگلوله، تامین اعتبارات و محدودیت مالی است که باید دولت و مجلس در این زمینه فراجا را حمایت کنند.
 
به گفته وی، برای تجهیز یک دستگاه خودروی ضد گلوله‌ در کشور نیازمند واردات برخی مواد و ورق‌ها هستیم که این تکنولوژی عمدتاً در خارج از کشور وجود دارد و باید وارد شود. این مسئله نیازمند اعتبارات ارزی است که لازم است از سوی دولت تامین شود.
 
معاون آماد و پشتیبانی فراجا ادامه داد: مسئله دیگر به دلیل افزایش وزن خودرو مجهز به تجهیزات ضدگلوله، باید از خودروهایی استفاده کرد که بتواند وزن اضافه را تحمل و محدودیتی در انجام ماموریت ایجاد نکند که تهیه این خودروها نیز هزینه و اعتبارات مجزایی را می‌طلبد. بنابراین باید از خودروهای قوی و با قدرت موتور به مراتب بیشتر استفاده کرد که در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
 
سردار فریبا به هزینه تولید و تجهیز خودروهای ضدگلوله نیز اشاره کرد و افزود: فارغ از تامین خودروها که هر دستگاه ممکن است تا چندین میلیارد تومان قیمت داشته باشد، تجهیز یک خودرو به امکانات ضدگلوله نیز حدود یک و نیم تا 2 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
 

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید تجهیزات ضدگلوله

معاون آماد و پشتیبانی فراجا همچنین به ورود تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید تجهیزات ضدگلوله برای خودروها خبر داد و افزود: این صنعت نوپا بوده و علاوه بر این، راه‌اندازی صنعت تجهیزات ضدگلوله هزینه سنگینی لازم دارد که نیازمند توجه و حمایت است.
 
سردار فریبا از تولید نمونه‌هایی از تجهیزات ضدگلوله توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد و افزود: قراردادهایی با این شرکت‌ها برای توسعه و تولید منعقد شده است اما در کوتاه مدت برای تامین نیاز پلیس نیازمند واردات تجهیزات ضدگلوله مانند ورق‌های مخصوص هستیم.
 
وی مرحله نخست تجهیز خودروهای ضدگلوله را مربوط به پلیس مرزبانی دانست و گفت: به مرور در حال نوسازی ناوگان خودرویی مرزبانی با تجهیزات سنگین هستیم اما این مسئله نیازمند اعتبارات به مراتب بیشتری است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان