ماهان شبکه ایرانیان

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی با وعده فروش وام در همدان/ دستگیری ۱۱ نفر

دادستان همدان از کلاهبرداری گسترده با وعده خرید و فروش وام بانکی خبر داد. این کلاهبرداری که با وعده سودهای هنگفت همراه بود، منجر به ضرر مالی سنگین بسیاری از شهروندان شده است.

 دادستان استان همدان از کلاهبرداری 300 میلیارد تومانی با وعده خرید و فروش وام بانکی در همدان خبر داد و گفت: 11 نفر از متهمان اصلی پرونده کلاهبرداری و اخلال نظام در بانکی در همدان دستگیر شدند.

عباس نجفی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از شهروندان همدان واسطه خرید و فروش وام‌های بانکی شدند و اصطلاحا وام‌ها را از صاحب امتیاز خریداری می‌کردند و با یک سری توافقات به افراد دیگری می‌فروختند و کارت و رمز خود را به واسطه می‌سپردند و مدتی مبلغ در حساب واسطه بوده و با کسر 10 تا 20 درصد رقم مبلغ به حساب این افراد واریز می‌شده است.

وی بیان کرد: این روند تا یکی دو سال طبق توافقات انجام می گرفته ولی بعد از آن متاسفانه به دلیل انحرافات در این داستان در مدت سه ماهه اخیر تا امروز بالغ بر یک هزار و 600 شاکی به مراجع قانونی مراجعه کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان عنوان کرد: این افراد وجوهی را دریافت کردند اقساطی را پرداخت می‌کنند و چک‌هایی را تحویل دادند که هیچ کدام از وجوه مسترد نشده و در این ‌ارتباط‌ توسط بازپرس 11 نفر از عوامل اصلی به علت کلاهبرداری و مشارکت در اخلال نظام بانکی کشور دستگیر شدند.

نجفی اظهار داشت: به جد به دنبال شناسایی اموال منقول و غیر منقول هستیم که اموال متهمان نیز شناسایی شده و این روند ادامه دارد تا در مال افراد انجام شود.

وی تصریح کرد: رقم نهایی کلاهبرداری مشخص نشده و تعداد شکات رو به افزایش است ولی تا امروز بالغ بر 300 میلیارد تومان از وجوهی که افراد دریافت و در قالب سپرده تحویل دادند بازنگشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان