ماهان شبکه ایرانیان

خبر مهم عراقچی از مذاکرات / تماس غیرمستقیم ایران و آمریکا متوقف شد؟

«قبلاً اتفاق افتاده و در دولت گذشته نیز این وضعیت وجود داشت و روندی به عنوان روند مسقط شناخته شده که به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا تماس‌هایی از طریق عمان برقرار می‌شد

وزیر امور خارجه امروز در پایتخت عمان گفت که روند مسقط و تماس غیرمستقیم بین ایران و آمریکا در حال حاضر به دلیل شرایط خاص منطقه متوقف است و در حال حاضر زمینه‌ای برای این گفت‌وگوها نمی‌بینیم تا زمانی که بتوانیم بحران جاری را پشت سر بگذاریم و آن موقع تصمیم خواهیم گرفت. 
 
به گزارش فارس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که امروز در مسقط حضور دارد در گفت‌وگویی با بیان اینکه عمان همیشه در حل مشکلات منطقه کمک بزرگی بوده و در رابطه با ایران و آمریکا هم همواره سعی داشته نقش مثبتی را در انتقال پیام‌ها و یا ایجاد کردن زمینه برای مذاکرات ایفا کند. 
 
وی افزود: قبلاً اتفاق افتاده و در دولت گذشته نیز این وضعیت وجود داشت و روندی به عنوان روند مسقط شناخته شده که به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا تماس‌هایی از طریق عمان برقرار می‌شد. 
 
وزیر خارجه اظهار داشت: این روند الان متوقف است، به دلیل شرایط خاص منطقه. الان ما زمینه‌ای برای این گفت‌وگوها نمی‌بینیم، تا زمانی که بتوانیم بحران جاری را پشت سر بگذاریم. آن موقع تصمیم خواهیم گرفت که چگونه وارد کار مجدد آیا بشویم یا نشویم و چگونه بشویم. 
 
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: در این سفر تماسی نبوده است. این‌که پیامی به کشورهای دیگر داده شود. بله من در همه مشورت‌ها و رایزنی‌ها در کشورهای منطقه مواضع ایران را با قوت بیان کردم و خواستم که به اطلاع همه طرف‌ها برسد، هم آمریکا باید بداند موضع ایران چیست هم کشورهای اروپایی و هم کشورهای منطقه. موضع ما روشن است و بارها تکرار شده است. 
 
وی گفت: ما خواهان جنگ و درگیری نیستیم اگرچه برای آن کاملاً آمادگی داریم. معتقدیم دیپلماسی باید کار کند و جلوی یک بحران بسیار بزرگ را در منطقه بگیرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان