ماهان شبکه ایرانیان

آغاز بزرگ‌ترین رویداد فناوری دنیا با معرفی به‌روزترین فناوری‌ها

انتظار می رود این گردهمایی پنج روزه که در مرکز تجارت جهانی برگزار شد، بر آینده هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال تأثیر فراوانی بگذارد.

جامعه جهانی فناوری از امروز (دوشنبه) 5 روز پر هیجان را سپری خواهد کرد. در چهل و چهارمین نسخه نمایشگاه جهانی جیتکس که به بزرگترین رویداد فناوری و استارتاپ جهان معروف است، دبی میزبان انبوهی از محصولات فناورانه با به روزترین نوآوری ها خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، انتظار می رود این گردهمایی پنج روزه که در مرکز تجارت جهانی برگزار شد، بر آینده هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال تأثیر فراوانی بگذارد.

مختصری درباره جیتکس

نمایشگاه جیتکس یکی از بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری در جهان است. این نمایشگاه هر سال در این بازه زمانی در دبی برگزار می‌شود و متخصصان و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات، هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیاء، فناوری‌های نوین و استارتاپ‌ها را گرد هم می‌آورد. این نمایشگاه از سال 1981 آغاز به کار کرده و از آن زمان به یک رویداد کلیدی در صنعت فناوری تبدیل شده است.

عرصه همکاری های بین المللی

بیش از چهار دهه است که این رویداد دروازه اصلی برای همکاری سازندگان فناوری، سرمایه گذاران و علاقه مندان بوده است و هر سال برترین تولید کنندگان فن آوری جهان و منطقه و بیشترین تعداد مدیران ارشد کمپانی های مختلف و متخصصان این صنعت را گرد هم می آورد.

هدف برگزاری این رویداد با بیش از 6500 شرکت، 1800 استارت آپ و 1200 سرمایه گذار از بیش از 180 کشور جهان از جمله ایتالیا، هند، برزیل، بحرین، عربستان سعودی، کره، ژاپن، فرانسه، صربستان، سوئد، ایران و غیره، تقویت نقش فناوری در زندگی انسان است. از آنجایی که نسبت به آمار سال گذشته تخمین زده می شود 180 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند

جاه طلبی کشورهای جوان دیجیتال

اکوسیستم جیتکس امسال شامل ٩ نمایش مشترک دارد که شامل این بخش هاست: GITEX GLOBAL - AI Everything - GITEXImpact - Future Urbanism - GLOBAL Devslam - Expand North Star - Fintech Surge - Future Blockchain Summit - and Marketing Mania.

به گفته معاون اجرایی تجارت جهانی دبی امسال این نمایشگاه شاهد افزایش نزدیک به 40 درصدی در مشارکت بین المللی است که منعکس کننده جاه طلبی های کشورهای جوان دیجیتال است که مشتاق هستند نشان خود را در اقتصاد جهانی هوش مصنوعی از طریق جیتکس تایید کنند.

سود تریلیون دلاری

پیش بینی می شود که بازار جهانی هوش مصنوعی در سال 2024 به 621 میلیارد دلار و تا سال 2032 به 2.7 تریلیون دلار برسد و این یعنی هوش مصنوعی به عنوان سنگ بنای صنایع آینده معرفی می شود. انتظار می رود بیش از 3500 شرکت از نوآوری های پیشرفته در هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها، رایانش ابری و اینترنت اشیا (IoT) در جیتکس رونمایی کنند.

امسال نمایشگاه جهانی جیتکس از بالاترین سطح مشارکت بین المللی در تاریخ این رویداد استقبال خواهد کرد که شامل بیش از 400 آژانس توسعه دولتی و دیجیتال می شود. بسیاری از کشورها، از اتریش تا سنگاپور، اولین GITEX خود را با ارائه نوآوری هایی که برای تقویت جایگاه خود در اقتصاد جهانی فناوری طراحی شده اند، انجام خواهند داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان