ماهان شبکه ایرانیان

شهردار تهران: تهرانی‌ ها سال ۱۴۰۲ فقط ۳ روز هوای پاک تنفس کردند

شهردار تهران گفت: در مجموعه کلانشهر تهران سه مسیر برای این منظور طراحی شد؛ نخست کاهش مصرف سوخت،‌ مسیر دوم، تغییر الگوی مصرف و مسیر سوم نیز حرکت در مسیر تولید برای جایگزین کردن انرژی است.

شهردار تهران گفت: شهروندان پایتخت‌نشین براساس آمارهای موجود، سال گذشته تنها سه روز هوای پاک تنفس کردند و بیش از 100 روز هوای شهر ناسالم بود.
 
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در کنفرانس بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی در ایران با بیان اینکه افق فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران 10 ساله است، اظهار کرد: در شهر تهران موضوعات و مشکلات زیست‌محیطی در حوزه انرژی وجود دارد؛ به عنوان نمونه شهروندان در پایتخت سال گذشته تنها سه روز از هوای پاک بهره‌مند شدند. یک روی سکه این آلودگی‌ها موضوع تامین انرژی برای شهر است.
 
وی روی دیگر سکه بهینه‌سازی مصرف را چگونه زیستن و استفاده از انرژی دانست و گفت: به این ترتیب می‌توان ضمن حفظ آسایش شهروندان، مشکلات زیست‌محیطی را به حداقل رساند.
 
وی ادامه داد: امیدواریم تا سال 1410، بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به اولویت‌های مورد اشاره دست پیدا کرد. گله‌مندی‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی در مسائل مختلف کشور مطرح شد، به طریق اولی در تهران نیز متبلور است.
 
شهردار تهران گفت: در مجموعه کلانشهر تهران سه مسیر برای این منظور طراحی شد؛ نخست کاهش مصرف سوخت،‌ مسیر دوم، تغییر الگوی مصرف و مسیر سوم نیز حرکت در مسیر تولید برای جایگزین کردن انرژی است.
 
زاکانی توسعه زیرساخت‌های ناوگان عمومی و کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین در شهر را از برنامه‌های اساسی مجموعه مدیریت شهری برای کنترل شدت مصرف سوخت دانست و تصریح کرد: البته فاصله میان وضع موجود تا وضع مطلوب، بسیار معنادار است. به عنوان نمونه در حوزه اتوبوس در سال 1400، فقط یک هزار و 880 اتوبوس تحویل ما شد که از این تعداد کمتر از 900 دستگاه فعال در خطوط وجود داشت.
 
به گفته وی همین کمبودها در حوزه مترو، تاکسی و ون نیز وجود داشت اما تلاش شد با برنامه‌ریزی قدرالسهم استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی را از نصاب 30 درصدی تا 70 درصد افزایش دهیم و با همین توسعه ناوگان عمومی می‌توان شدت مصرف انرژی در تهران وموضوع ترافیک وآلودگی هوا را ساماندهی کرد.
 
شهردار پایتخت همچنین به اصلاح تقاطعات هندسی در تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون 29 اصلاح از 98 اصلاح تقاطع هندسی انجام شده است. 26 عدد اصلاح هم سال جاری انجام می‌شود و در نهایت در سال آینده این موضوع به اتمام می رسد. اینمساله علاوه بر خدماتی که برای مردم ایجاد می‌کند، حداقل یک‌ میلیون‌ لیتر مصرف بنزین در روز را کاهش می‌دهد. معتقدیم مناسب‌سازی شهر با هوشمندسازی، اصلاح زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.
 
زاکانی با اشاره به اینکه برای توسعه مترو فعالیت‌هایی در حال انجام است، اظهار کرد: روزی که ما مترو تحویل ما داده شد 142 ایستگاه داشت اما اکنون 159 ایستگاه فعالیت دارد. علاوه بر این در آن زمان 254 کیلومتر مترو وجود داشت اما اکنون 330 کیلومتر مترو فعالیت دارد، در این 2 تا 3 سال اخیز مترو توسعه داده شده اما واگن اضافه نشد. بنابراین این موضوعباعث شد سرفاصله‌ها رسیدن قطارها به ایستگاه‌ها نیز افزایش یابد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان