ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی به تاریخچه رقابت‌های ایران و قطر؛ از پیروزی‌های قاطع تا شکست اخیر

تیم‌های ملی ایران و قطر در طول تاریخ فوتبال، رقابت‌های نزدیکی داشته‌اند. در این گزارش به بررسی آمار کامل بازی‌های رو در روی دو تیم، از جمله پرگل‌ترین بازی‌ها، بهترین گلزنان و نتایج بازی‌ها در تورنمنت‌های مختلف می‌پردازیم.

تیم ملی ایران 25 بار مقابل قطر در تورنمنت‌های مختلف قرار گرفته است که بیشترین برد را داشته و تنها 4 بار بازی را به قطر واگذار کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران در سومین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی باید فردا از ساعت 19:30 در ورزشگاه راشد شهر دوبی به مصاف تیم ملی قطر برود. ایران و قطر 10 بار در تورنمنت مقدماتی جام جهانی مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که 6 برد برای ایران، یک برد برای قطر و 3 مساوی نتایج آن دیدارها بوده است. ایران 11 بار در دیدارهای دوستانه به مصاف قطر رفته و توانسته 7 برد، 2 باخت و 2 مساوی به دست آورد. این دو تیم در دو تورنمنت دیگر یعنی جام ملت‌های آسیا و فوتبال غرب آسیا با یکدیگر رقابت کرده‌اند که ایران در آسیا یک شکست و 2 برد داشته است. ایران در فوتبال غرب آسیا هم تنها یک بازی با قطر داشته که در آن بازی برنده بوده است.

آمار بازی‌های ایران و قطر

25 بازی

16 برد ایران

4 برد قطر

5 مساوی

نتایج ایران در قطر

4 باخت

9 برد

3 مساوی

نتایج قطر در ایران

5 باخت

0 برد

2 مساوی

نتایج ایران و قطر در کشورهای بی‌طرف

2 برد ایران

0 برد قطر

0 مساوی

دیدارهای پرگل ایران و قطر

مقدماتی جام جهانی 1998 - ورزشگاه آزادی

ایران 3 - 0 قطر 

مقدماتی جام جهانی فوتبال 2006 - ورزشگاه آزادی

ایران 3 - 1 قطر

مقدماتی جام جهانی فوتبال 2006 - ورزشگاه ثانی‌بن جاسم 

قطر 2 - 3 ایران 

فوتبال غرب آسیا 2008 - ورزشگاه آزادی

ایران 6 - 1 قطر

مسابقات چهارجانبه قطر - ورزشگاه سحیم بن حمد

قطر 3 - 2 ایران

مسابقات چهارجانبه اردن - ورزشگاه بین‌المللی امان

ایران 4 - 0 قطر 

جام ملت‌های آسیا 2023 - ورزشگاه الثمامه دوحه

قطر 3 - 2 ایران

پرگل‌ترین برد ایران در تورنمنت فوتبال غرب آسیا در سال 2008 بود که ایران با گل‌های میلاد میداوودی، احمد آل‌نعمه، هادی عقیلی، جلال رافخایی و احسان حاج‌صفی توانست قطر را 6 بر یک شکست دهد. در این دیدار تک گل قطر را مشعل عبدالله به ثمر رساند. آخرین دیدار ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 به میزبانی قطر در ورزشگاه الثمامه دوحه بود که این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود قطر به پایان رسید. گل‌های این بازی را سردار آزمون و علیرضا جهانبخش برای ایران و جاسم جابر، اکرم عفیف و معز علی برای قطر به ثمر رساندند. 

بهترین گلزنان دیدارهای ایران و قطر 

علی دایی (ایران): 4 گل

سردار آزمون (ایران): 4 گل

محمد سالم العنزی (قطر): 2 گل

ولید حمزه (قطر): 2 گل

ماجد محمد (قطر): 2 گل

در مجموع این دیدارها 62 بار توپ از روی خط دروازه دو تیم رد شده که 43 گل برای ایران و 19 گل برای قطر ثبت شده است. یکی از گل‌های قطر با گل به خودی ‌یحیی گل‌محمدی به ثمر رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان