ماهان شبکه ایرانیان

امروز سیصدوهفتادوششمین روز جنگ است

غزه زیر بمباران بی‌سابقه

شماره روزنامه: ۶۱۲۷ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ...

رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه دیروز سه‌شنبه به حملات خود در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه ادامه داد که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت. به گزارش «ایسنا» جنگ غزه در حالی امروز چهارشنبه وارد سیصد و هفتاد و ششمین روز خود شد که رژیم صهیونیستی به کشتارهایش به‌ویژه در مناطق شمال نوار غزه ادامه می‌دهد و بیش از 10روز است که این مناطق را به محاصره خود درآورده و به تخریب ساختمان‌های آن با هدف کوچاندن فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد .اشغالگران صهیونیست بامداد دیروز ساختمان‌های مسکونی در شرق شهرک جبالیا واقع در شمال نوار غزه را منفجر کردند. خبرنگار المیادین در شمال نوار غزه تاکید کرد: «اشغالگران به محاصره خانواده‌ها در محله‌های الفالوجا و القصاصیب در اردوگاه جبالیا ادامه می‌دهند. مقاومت به مقابله با اشغالگران در محله القصاصیب ادامه می‌دهد.»

در مرکز نوار غزه نیز رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال غرب اردوگاه النصیرات و نیز اطراف پمپ بنزین «راضی» حمله کرد که در نتیجه آن 2تن شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. همچنین بامداد دیروز در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در شمال شرق اردوگاه النصیرات، پنج فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند. در جنوب نیز خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در حمله هوایی به منزلی مسکونی در منطقه بنی‌سهیلا در شرق خان‌یونس، 10 تن شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. همچنین در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک «الفخاری» در شرق خان‌یونس هفت فلسطینی از جمله چند کودک شهید و تعدادی زخمی شدند. سازمان پزشکان بدون مرز دوشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد که فلسطینی‌ها در نوار غزه در معرض جنگ نسل‌کشی قرار داشته و با گلوله‌ها محاصره شدند. یونیسف هم با تاکید بر اینکه هیچ جای امنی در غزه برای کودکان وجود ندارد، توقف فوری شرایط موجود در این منطقه محاصره‌شده را خواستار شد.

مقاومت فلسطین دیروز سه‌شنبه در سیصد و هفتاد و پنجمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، از عملیات‌هایی علیه نیروهای رژیم صهیونیستی در این باریکه خبر داد. به گزارش «ایسنا» نیروهای شهید عمر القاسم، از گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد مبارزانش بمبی را در تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در محله السلام در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه منفجر کرد که به کشته و زخمی شدن نیروهای صهیونیست منجر شد. همچنین طبق گزارش الجزیره، مقاومت فلسطین اعلام کرد با خمپاره سربازان و خودروهای رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه جبالیا در شمال غزه را هدف قرار داد. گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز گفت که با یک گلوله آرپی‌جی، یک تانک مرکاوای اشغالگران را که به محله القاصیب در وسط اردوگاه جبالیا نفوذ کرده بود، هدف قرار داد.

این تحولات در حالی است که به گزارش ایسنا، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو ارتش این رژیم گفت طی 8ماه گذشته 170 هزار قبضه سلاح میان سکنه صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی توزیع شده است. رسانه‌های عبری همچنین از کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن 5تن دیگر در عملیات تیراندازی در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. به گزارش «ایسنا» کانال13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد عملیات تیراندازی در خیابان شماره4 در نزدیکی اشدود در جنوب فلسطین اشغالی رخ داد. اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد در این عملیات یک تن کشته و پنج تن زخمی شدند. پیش‌تر رسانه‌های عبری گزارش داده بودند 2پلیس در این تیراندازی که به نظر می‌رسد در چندین مکان‌ صورت گرفته است، زخمی شدند.

با تداوم جنایات صهیونیست‌ها، امیر قطر خواستار توقف جنگ علیه لبنان و نیز خاتمه بخشیدن به جنگ نسل‌کشی علیه غزه شد. او تاکید کرد که ساده‌ترین راه برای جلوگیری از تشدید تنش در مرز لبنان، توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است. به گزارش «ایسنا» «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر در سخنانی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با اجرای طرح‌های از پیش آماده‌شده در مناطق دیگری مانند کرانه باختری و لبنان، عامدانه گسترش تجاوزات را برگزید. امیر قطر دیروز (سه‌شنبه) در افتتاحیه مجلس شورای قطر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب این همه کشتار و اقدام به ویرانی چاره‌ای جز تسلیم شدن به راهکار تشکیل 2دولتی نخواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان