ماهان شبکه ایرانیان

کره شمالی: ثبت نام ۱.۴ میلیون جوان داوطلب برای جنگ با کره جنوبی

کره شمالی همسایه متخاصم جنوبی را متهم به ارسال پهپاد برای پخش تبلیغات ضد کره شمالی در پایتخت به همراه فلش های "یو اس بی" حاوی موسیقی کی پاپ و سریال های درام تولیدی کره جنوبی کرده است.

دولت کره شمالی اعلام کرد که تعداد نفرات ارتش این کشور برای جنگ با همسایه متخاصم جنوبی 1.4 میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، در پی تشدید تنش های بین دو کره ناشی از اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی، رسانه‌های دولتی کره شمالی عکس‌ها و ویدئوهایی از متقاضیان جوان منتشر کردند که "مشتاقانه" طوماری‌هایی را برای ثبت نام در "جنگ مقدس" علیه کره جنوبی امضا می کنند.

رسانه های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند که بیش از یک میلیون جوان در این هفته درخواست پیوستن یا بازگشت به ارتش کره شمالی را داده اند و سئول را به حمله تحریک آمیز پهپادی متهم کردند که "وضعیت متشنج را به آستانه جنگ رسانده است."

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که 1.4 میلیون جوان از جمله دانشجویان و مسئولان لیگ جوانان که طومار پیوستن به ارتش را امضا کرده اند، مصمم هستند در "جنگ مقدس نابودی دشمن" بجنگند.

عکس‌های منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی کره شمای (KCNA) نشان می‌دهد که جوانان این کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مکانی نامعلوم طومارهایی را امضا می‌کنند.

کره شمالی: ثبت نام 1.4 میلیون جوان داوطلب برای جنگ با کره جنوبی

ادعای کره شمالی مبنی بر داشتن بیش از 1 میلیون جوان داوطلب برای ثبت نام در ارتش این کشور تنها در دو روز در زمانی مطرح می شود که تنش ها در شبه جزیره کره در حال افزایش است.

پیونگ‌یانگ روز سه‌شنبه پس از هشدار دادن درباره هر گونه پرواز پهپادی بیشتر همسایه جنوبی به عنوان اعلان جنگ، جاده‌ و خط آهن مرزی بسیار نمادین را منفجر کرد و به سربازان مرزی دستور داد برای شلیک آماده شوند.

کره شمالی: ثبت نام 1.4 میلیون جوان داوطلب برای جنگ با کره جنوبی

سئول در ابتدا ارسال پهپاد را تکذیب کرد، اما پیونگ یانگ مدعی است که "شواهد روشنی" دال بر دخالت رسمی کره جنوبی، در پخش اعلامیه های تبلیغاتی ضد رژیم است که از سوی پهپاد در پایتخت کره شمالی پراکنده شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت:" میلیون‌ها جوان در مبارزه سراسری برای از بین بردن تفاله‌های حاکم بر کره جنوبی شرکت کرده‌اند که اقدام به تحریک جدی نقض حاکمیت کره شمالی از طریق نفوذ پهپاد کردند."

کره شمالی در حال حاضر دوره های طولانی مدت خدمت سربازی اجباری برای همه مردان دارد.

سال گذشته نیز رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که 800 هزار نفر از شهروندانش داوطلبانه برای پیوستن به ارتش برای مبارزه با ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرده اند.

رسانه های دولتی کره شمالی در آن زمان گفتند که در سال 2017، نزدیک به 3.5 میلیون کارگر، اعضای حزب و سرباز داوطلب شدند تا به ارتش بپیوندند. 

بر اساس داده های موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، کره شمالی 1.28 میلیون سرباز فعال و حدود  600هزار نیروی ذخیره دارد. همچنین گزارش شده است که 5.7 میلیون نفر ذخیره گارد سرخ کارگر/دهقان دارد.

دو کره پس از پایان جنگ 1950-1953 با آتش بس و نه یک معاهده صلح، هنوز از نظر فنی در جنگ هستند.

کره شمالی همچنین سئول را به ارسال پهپاد بر فراز پایتختش متهم کرده است و دو کره بر سر بالون های زباله که از ماه می گذشته از کره شمالی به سمت همسایه جنوبی فرستاده می شد، با هم درگیر تنش شده اند. پیونگ یانگ گفته است پرتاب این بالن ها پاسخی به بالن های ارسال شده توسط فعالان ضد رژیم در جنوب است.

دولت کره جنوبی از بیان اینکه ارتش یا غیرنظامیان این کشور پهپادهای ادعایی را بر فراز پیونگ یانگ به پرواز درآورده اند، خودداری کرده است.

اما دولت استانی "گیونگگی" (استان مرزی شمالی کره جنوبی) گفته برای محافظت از شهروندان خود، هرکسی که قصد ارسال اعلامیه به شمال را داشته باشد، ممکن است مورد تحقیقات جنایی قرار دهد.

دولت گیونگگی در بیانیه‌ای گفت: "استان گیونگگی توزیع اعلامیه‌های ضد شمال را یک اقدام خطرناک بحران‌زا می‌داند که می‌تواند منجر به درگیری نظامی شود."

فعالان کره جنوبی - که بسیاری از آنها از کره شمالی به جنوب گریخته اند– همچنین علاوه بر شعارهای تبلیغاتی ضد کره شمالی، در بالن های ارسالی خود اشیائی مانند فلش های "یو اس بی" حاوی آهنگ های کی پاپ و سریال های درام تولید کره جنوبی را ارسال کرده اند. کره شمالی نسبت به دسترسی مردمش به تولیدات فرهنگی "مضر و مخرب" کره جنوبی که خود تقلیدی از "فرهنگ منحط غربی" است، بسیار حساس است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان