ماهان شبکه ایرانیان

تغییرات کارساز قلعه‌نویی، کلید پیروزی پرگل برابر قطر

تیم ملی فوتبال ایران با تغییرات اساسی در ترکیب خود، موفق شد قطر را با نتیجه قاطع شکست دهد.

امیر قلعه‌نویی برای دیدار با قطر چند تغییر بزرگ در ترکیب تیمش نسبت به مسابقه با ازبکستان ایجاد کرد که همگی آن‌ها جواب دادند و نمره قبولی گرفتند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 به مصاف قطر رفت و موفق شد قهرمان 2 دوره اخیر جام ملت‌های آسیا را که از دوران اوج خود به دور است، در شهر دبی با نتیجه پرگل چهار بر یک شکست دهد و انتقام باخت تلخ هشت ماه قبل را بگیرد. ترکیب تیم ملی چند روز پس از بازی با ازبکستان دچار تغییرات و جا‌به‌جایی‌هایی شد که تقریبا همه بازیکنان جایگزین، عملکرد قابل قبولی داشتند و بر انتخاب کادر فنی صحه گذاشتند.

میلاد محمدی در سمت راست

محرومیت صالح حردانی باعث شد تا ابهامات زیادی پیرامون ترکیب تیم ملی و بازیکنی که قرار است در سمت راست خط دفاعی به میدان برود، ایجاد شود. حضور اکرم عفیف در سمت چپ خط حمله قطر، حساسیت این پست را دوچندان کرده بود و به همین خاطر تنها جانشین تخصصی صالح، یعنی آریا یوسفی شانس پایینی برای حضور در بین 11 بازیکنی اصلی داشت. میلاد محمدی اما در مصاف با ازبکستان، چند دقیقه فرصت بازی در سمت راست را پیدا کرد و نمره قبولی گرفت. او به واسطه سرعت بالا و سختگیری فراوانش در کارهای تدافعی کاندید اصلی بازی به عنوان فول‌بک راست بود. محمد دانشگر نیز پیش از این سابقه بازی در قامت مدافع راست را در کارنامه خود داشت و جزو

گزینه‌‌ها به حساب می‌آمد.

امیر قلعه‌نویی اما تصمیم گرفت به بازیکن پرسپولیس اعتماد کند. میلاد هم علی‌رغم نمایش سرگردان، خصوصا در دقایق ابتدایی نیمه نخست، توانست با تمرکز بالا مقابل اکرم عفیف ایستادگی کند و اجازه ندهد ستاره تیم السد کار خاصی انجام ندهد. البته فراموش نکنیم که عفیف نیز کلا روی بهترین فرم خود نبود و از اواسط نیمه دوم روحیه‌اش را به کلی از دست داده بود. تنها نکته تاریک ماجرا پیرامون محمدی این بود که او پای راست قدرتمندی نداشت و در فاز تهاجمی نتوانست کمک‌حال تیم باشد و از موقعیت‌هایش به نحو احسنت استفاده کند.

بازگشت باشکوه امید

انتقال میلاد محمدی به سمت راست، این فرصت را در اختیار امید نورافکن قرار داد تا پس از یک مسابقه وقفه، مجددا به ترکیب اصلی تیم ملی برگردد و در سمت چپ خط دفاعی به بازی گرفته شود. امید در ادامه بازی‌های خوب خود در این فصل، این بار نیز نمایش بسیار خوبی داشت و در کارهای دفاعی و هجومی جزو بهترین‌ها به حساب می‌آمد. نورافکن با 2 ارسال زیبا، سازنده گل‌های اول و چهارم برای سردار آزمون و محمد محبی بود. 2 پاس گلی که اثرگذاری‌اش روی 6 گل تیم ملی در مرحله سوم را به عدد سه افزایش داد. 

کریمی نمره قبولی گرفت

به جز صالح حردانی، سامان قدوس نیز به علت 2کارته بودن، شرایط همراهی تیم را برابر عنابی‌ها نداشت. کادرفنی تیم ملی نیز از بین گزینه‌های روی میز، تصمیم گرفت مهره باتجربه‌تر را به میدان بفرستد. محمد کریمی، بازیکن محبوب امیر قلعه‌نویی زوج سعید عزت‌اللهی در میانه میدان نام گرفت. او در نیمه نخست چندان حضور مثمر ثمری در بازی نداشت اما در 45 دقیقه دوم با دوندگی فراوان، توپ‌گیری‌های مناسب و آگاهی محیطی خوب به یاری عناصر تدافعی و تهاجمی تیم سفیدپوش میدان آمد و نهایتا نمره قبولی گرفت. 

قایدی به جای جهانبخش؟ چه تغییر خوبی!

به نظر می‌رسید پس از عملکرد ضعیف برابر ازبکستان، علیرضا جهانبخش و حتی محمد محبی ترکیب اصلی تیم ملی را ترک کنند اما سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت کایپتانش را با در نظر گرفتن مصدومیت خفیفی که داشت به نیمکت بفرستد و مهدی قایدی را مجددا به جمع 11 بازیکن ابتدایی بازگرداند. این جا‌به‌جایی باعث شد تا محمد محبی هم از سمت چپ به سمت راست نقل مکان کند. تغییراتی که مجددا به جواب منتج شد. محبی 2 گل زد و قایدی نیز روی 2 گل ابتدایی نقش بسزایی داشت. هر 2 بازیکن می‌توانستند بر میزان اثرگذاری خود بیفزایند اما بی‌دقتی‌شان در زدن ضربات پایانی امکان این اتفاق را برای‌شان محقق نکرد.

مجموعا باید به امیر قلعه‌نویی و کادر شلوغش بابت انتخاب‌هایش تبریک گفت. آن‌ها به خوبی حریف خود را آنالیز کردند و به نتیجه رسیدند. البته که بازهم باید تکرار کرد قطر روزهای ناامیدکننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. آن‌ها طی 4 مسابقه خود در دور سوم فقط یک پیروزی به دست آورده‌اند و حالا با 4 امتیاز، امید اندکی برای صعود به جام جهانی، حداقل از این مرحله دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان