ماهان شبکه ایرانیان

صدایی که اتفاقی ضبط شده و اطلاعات مهمی از آتش‌سوزی بازار آهن شاد‌آباد می‌دهد / گویا دقایق اولیه کسبه خودشان را به آب و آتش زده‌اند (فیلم)

سه روز از آتش‌سوزی در بازار آهن شاد‌ آباد گذشته حالا عمق فاجعه بیشتر برای کسبه قابل دیدن است. اما در فیلمی صدای یکی از کسبه را می‌شنویم که اطلاعات مهمی از آغاز آتش‌سوزی در شاد آباد می‌دهد.

عصر ایران ــ سه روز از آتش‌سوزی در بازار آهن شاد‌ آباد گذشته حالا عمق فاجعه بیشتر برای کسبه قابل دیدن است. اما در فیلمی صدای یکی از کسبه را می‌شنویم که اطلاعات مهمی از آغاز آتش‌سوزی در شاد آباد می‌دهد.

گزارش را این‌جا ببینید

شنبه 21 مهرماه بود که بازار شاد آباد این‌طور در آتش سوخت. شواهد گویای آن بود که حریق آنقدر ناگهانی و بزرگ بوده که کاری از دست کسی برنمی‌آمد. اما حالا صدای یکی از کسبه نشان می‌دهد که آن‌ها تلاش کردند با کپسول آتش‌نشانی حریق را مهار کنند. اقدامی بیهوده که در نهایت نتیجه‌ای هم نداشت.

مغازه‌هایی که در آتش سوختند انبار افشانه، لوله، اسپری و چسب بودند گفته شده بود در آتش‌سوزی انفجار این مواد بر شدت حریق افزوده. بیش از 10 خودرو از جمله وانت‌های باربری در آتش سوخته‌است. ظاهرا پیش از وقوع چنین حریقی شهرداری تهران به آن فکر نکرده بود. چراکه احتمالا امکانات کافی برای مهار آن گذاشته نشده بود.

ظاهرا بازار شاد آباد از جمله جاهایی بوده که تاییدیه آتش‌نشانی را نداشته‌است. کارشناسان می‌گویند ایمنی ساختمان‌ها در شهری مثل تهران هنوز خیلی پایین است. اغلب مراکز تجاری و اداری تهران همچنان تاییدیه ایمنی ندارند.

پیش از این هم مدیرعامل آتش‌نشانی تهران گفته بود سازمان‌های دولتی برای دریافت این تاییدیه با آتش‌نشانی همکاری نمی‌کنند. شهرداری تهران موظف است هرطور شده مراکز تجاری را وادار به ایمن کردن ساختمان کنند. اقدامی که ظاهرا شهرداری در انجام آن جدی نبوده است. حالا این مردم هستند که باید اینطور شاهد خاکستر شدن همه سرمایه زندگی‌شان باشند.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان