ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه ماهی کیلکا با رسپی ویژه

طرز تهیه ماهی کیلکا ویژه با یک دستور ساده را در این بخش مطالعه می کنید. این ماهی کوچک بدون بو بوده و رسپی ساده ای دارد.

طرز تهیه ماهی کیلکا با رسپی ویژه

کیلکا یکی از انواع ماهی هیا دریایی با رسپی ویژه بوده که در این بخش با نحوه تهیه آن آشنا می شوید. در این قسمت طرز تهیه ماهی کیکا واقع شده که با نحوه تهیه ساده این ماهی آشنا خواهید شد.

رسپی آسان ماهی کیلکا:

این ماهی گونه ای از ماهی های دریایی بوده که کوچک است. با این روش می توانید یک ماهی خوش طعم و بدون بود داشته باشید. طرز تهیه ماهی لاپلو را در این بخش مطالعه می کنید که یک ماهی فوق العاده است.

نحوه پخت ماهی کیلکا

مواد اولیه:

  • ماهی کیلکا: 500‌ گرم
  • آب لیمو: 5 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • آرد سوخاری: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • پیاز: 1 عدد

طرز تهیه ماهی کلیکا خانگی:

برای آماده کردن این ماهی خانگی باید ابتدا ماهی را پاک کرده و بشورید. زمان دهید تا آب اضافی آن کشیده شده و بعد کمی نمک و زردچوبه به ماهی ها زده و کمی بمالید تا بوی زخم آن گرفته شود‌.

در صورت دلخواه می توانید، ماهی را به‌ همراه پیاز و زعفران نیز مرینیت کرده و زمان دهید تا چند ساعت مزه دار شود. ماهی را در یخچال قرار داده و زمان دهید تا به خوبی عطر دار شود.

طرز تهیه ماهی کیلکا

درون ظرفی تخم‌ مرغ را شکسته و خوب هم بزنید تا لختگی آن باز شده و در ظرف دیگر نیز مقداری آرد سوخاری را ریخته و در ادامه باید ماهی را درون تخم مرغ ها انداخته و در ادامه نیز باید کمی درون آرد سوخاری قرار دهید.

درون تابه ای مقداری روغن ریخته و ماهی ها را درون آن قرار داده تا سوخاری شود. در این بخش زیر حرارت را کم کرده تا ماهی با حرارت ملایم پخته شود. نکته مهم در پخت ماهی این است که ابتدا باید روغن به خوبی داغ شده و در ادامه ماهی را درون روغن انداخته و ماهی را درون روغن داغ بریزید تا به تابه نچسبد.

در ادامه بعد از سرخ شدن، ماهی را برگردانده و زمان دهید تا روی دیگر ماهی ها نیز سرخ شود. بعد از پخت می توانید ایم ماهی را درون ظرف مورد نظر ریخته و با پلو یا نان و سبزی نوش جان کنید.

روش تهیه ماهی کیلکا

شما می توانید ار فلفل سیاه برای روی این ماهی نیز استفاده نمایید. این گونه ماهی نیز مقوی بوده و دارای امگا 3 می باشد‌.شما با این گونا ماهی یک  غذای دریایی ویژه دارید که بدون بو و طعم عالی دارد.

در ادامه این بخش از طرز تهیه ماهی کیکا باید یک سس عالی تهیه کنید. درون تابه مقداری روغن ریخته و رب را درون آن تفت دهید. کمی پودر سیر و ادویه فلفل و زردچوبه ریخته و درب آن را قرار دهید تا رب به همراه آب جوش به غلظت لازم برسد. در ادامه می توانید، ماهی را درون سس انداخته و مزه دار کنید. شما در صورت دلخواه می توانید این سس را در کنار ماهی نوش جان نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان