ماهان شبکه ایرانیان

ساخت کاردستی پنکه با سه روش خلاقانه متفاوت

همه ما در دوران مدرسه تجربه ساخت کاردستی هایی را داشته ایم که اغلب با همکاری بزرگترها انجام می دادیم و اگر خودمان به تنهایی فقط با راهنمایی بزرگترهایمان انجام می دادیم، حس غرور و شعف غیر قابل وصفی درونمان را فتح می کرد. در این مطلب آرگا به انتخاب آموزش ساخت کاردستی پنکه به دو روش را در اختیارتان قرار می دهد.

ساخت کاردستی پنکه با سه روش خلاقانه متفاوت

در هوای گرم وحتی داغ در فصل تابستان، وقتی دمای هوا به میزان زیادی بالا می رود واقعا تحمل ناپذیر و یا حداقل سخت می شود. به همین خاطر به روش های مختلف باید با این داغ بودن هوا و بالا رفتن دمای بدن مبارزه نمود؛ خوردن خوراکی های خنک و یخ، پوشیدن لباس های خنک و البته از مهم تر استفاده از وسایل خنک کننده همچون کولر و پنکه یکی از اقداماتی است که برای این منظور انجام می شود. پس پنکه هم یکی از لوازم پرکاربرد است که همانند سایر لوازم همچون کاردستی تلویزیون، کاردستی موبایل، کاردستی یخچال و کاردستی لپ تاب ایده جالبی برای تهیه ساخت کاردستی به شمار می رود. ایده های مختلفی با استفاده از روش ها و مواد و وسایل متنوعی برای ساخت کاردستی پنکه وجود دارد که آرگا در این مطلب به آموزش دو روش از آن اکتفا می کند.

آموزش ساخت کاردستی پنکه به دو روش

کاردستی ها با تنوع بالا و همچنین اهداف متفاوت افزایش خلاقیت و حوصله و نیز انجام آن به صورت گروهی برای آشنایی با فعالیت های تیمی انجام می شود.از انواع ایده های کاردستی ها که برای درست کردن هر یک از آنها نیز کلی روش وجود دارد؛ می توان به ساخت همین کاردستی پنکه اشاره داشت.

چگونه یک پنکه در خانه درست کنیم؟

ساخت کاردستی پنکه در زمانی کوتاه

روش اول : با استفاده از بطری نوشابه و آرمیچر

در این روش برای درست کردن پنکه دستی از بطری نوشابه و آرمیچر به عنوان اصلی ترین وسایل لازم استفاده می شود.

ابتدا 1 عدد بطری 1/5 لیتری نوشابه را از میان به دو بخش برابر قسمت نموده و سمتی را که درب بطری در آن بخش است را از بالا به طرف درب بطری، 6 برش برابر بزنید، این برش ها باید 3 پره پنکه را شکل بدهند.

سپس نوک پره های پنکه را که در فاصله نزدیکی با درب بطری قرار دارد را به کمک حرارت محکم نمایید تا موقع چرخش با آرمیچر شکسته نشوند.

با استفاده از میخی نازک، بر روی درب بطری سوراخی برابر نوک آرمیچر ایجاد نمایید. بعد کمی چسب درون این سوراخ ریخته و بلافاصله آرمیچر را داخل آن فرو نمایید.

حالا 1 تکه فیبر به شکل مربع کف پنکه (برای قرار گرفتن دکمه خاموش و روشن آرمیچر و باطری) و یک تکه به شکل مستطیل (محلی برای وصل شدن آرمیچر به کف پنکه)در کف پنکه برش بزنید.

1 سیم از آرمیچر را به دکمه پاور (خاموش و روشن) و 2 تا سیم از پنکه را به قطب منفی و قطب منفی اتصال دهید.

دکمه و باطری را بر روی فیبر سطح کف دستگاه بگذارید و به کمک چسب مایع محکم نمایید. با استفاده از دکمه قرار گرفته در کنار پنکه ئست ساز خود می توانید آن را آماده به کار نمایید.

آموزش ساخت کاردستی پنکه

روش دوم :با آهنربا

پنکه یک وسیله خنک کننده برقی است که برای کار کردن نیاز به الکتریسیته دارد، اما در کاردستی پنکه نیاز نیست که خود را موظف به این موضوع کنید. شما می توانید به سادگی یک کاردستی جالب بی برق درست نمایید.

آهنربایی به شکل یک حلقه را تهیه نمایید، در واقع یک آهنربای دایره ای شکل با یک دایره درون خود، تا آغاز به ساخت این کاردستی کنید.

کمی سیم مس را گرد آهنربا به شکلی که تقریبا 1/3 آهنربا با سیم مس پوشانده شده باشد، بپیچانید.

بعد 2 طرف سیم مس را به آرمیچر متصل نمایید.

حالا 2 وسیله استوانه ای شکل کوچک بیابید و به کمک چسب حرارتی در قسمت زیر آهنربا چسبانده و محکم نمایید. این کار برای هموار شدن پنکه و راحت ایستادن آن است. همچنین می توانید به جای چسب حرارتی از چسب مایع بهر ببرید.

بعد سرنگی را بردارید و بخشی متحرک آن را جدا نمایید، این قسمت بدنه کاردستی پنکه شما می باشد. سر آن را با استفاده از چسب (مایع و یا حرارتی) به بخشی از آهنربا که مس ندارد، چسبانده و آرمیچری را که به آن پره پلاستیکی کوچک مانند پره های پنکه برقی وصل است، را بر روی نوک سرنگ بچسبانید.

در نهایت هم 2 سیم مسی را که آزاد است را به کمک هویه به آرمیچر وسل نمایید.به همین سادگی یک کاردستی پنکه جالب ساختید.

درست کردن پنکه دست ساز

روش سوم : با باطری

شما برای درست کردن این کاردستی به یک درب بطری بلند و عریض، یک باطری، کاغذ، آرمیچر نیاز دارید.

بخشی از درب بطری را به اندازه عبور 2 سیم، سوراخ نمایید. بعد 1 عدد باطری را به کمک چسب حرارتی به درون درب بطری بچسبانید.

2 عدد سیم برداشته و یکی را به قطب مثبت و یکی را به قطب منفی باطری وصل نمایید و آنها را از روزنه درب بطری عبور دهید.

اکنون با کاغذ یک استوانه قدری از لوله خودکار بزرگتر، بسازید و به کمک چسب بر روی قسمت خارجی درب بطری وصل نمایید.

بعد آرمیچر وصل شده به پره های پلاستیکی کوچک را بر روی این استوانه چسبانده و سیم های آزاد را به آرمیچر متصل نمایید.

به همین سادگی شما صاحب یک پنکه دست ساز جذاب شده اید.

اگر می خواهید که پنکه شما دارای دکمه ی خاموش و روشن کردن باشد، یکی از سیم های متصل به آرمیچر را در وسط راه به دکمه یه یکدیگر متصل نمایید.

چگونه یک پنکه در خانه درست کنیم؟

ساخت کاردستی پنکه ساده و ارزان

درست کردن پنکه دست ساز

در این مطلبی که به پایان رسید شما را با سه روش ساخت کاردستی پنکه با ابزار و شیوه های متفاوت آشنا نمودیم، امیدواریم با استفاده از این روش های آموزشی ساخت کاردستی پنکه بتوانید تجربه لذتبخشی از ساخت کاردستی را به تجربیات قبلی خود بیفزایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان