ماهان شبکه ایرانیان

زلنسکی مدعی شد: کره شمالی ۱۰ هزار سرباز برای کمک به روسیه آماده کرده

ادعای زلنسکی یک روز پس از آن مطرح شد که کورت کمپبل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن و متحدانش از حمایت نظامی کره شمالی از روسیه در جنگ با اوکراین نگران هستند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه ادعا کرد که 10 هزار سرباز کره شمالی برای پیوستن به نیروهای روس آماده می‌شوند.
 
به گزارش ایرنا از "آسوشیتد پرس" زلنسکی هشدار داد، ورود یک کشور سوم به درگیری ها در اوکراین، این درگیری را به یک «جنگ جهانی» تبدیل خواهد کرد.
 
این ادعای زلنسکی یک روز پس از آن مطرح شد که کورت کمپبل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن و متحدانش از حمایت نظامی کره شمالی از روسیه در جنگ با اوکراین نگران هستند.
 
زلنسکی به خبرنگاران در مقر ناتو گفت: ما اطلاعاتی دریافت کردیم که کره شمالی نیروها و افسران تاکتیکی خود را به اوکراین فرستاده است. آنها در حال آماده کردن 10 هزار سرباز هستند، اما این نیروها هنوز به اوکراین منتقل نشده اند.
 
او پیش از این هشدار داده بود که هرگونه دخالت کره شمالی "اولین گام برای یک آغاز جنگ جهانی" خواهد بود.
 
مارک روته، دبیرکل ناتو گفت: ناتو «هیچ مدرکی دال بر دخالت سربازان کره شمالی در جنگ ندارند. اما ما می دانیم که کره شمالی از بسیاری جهات از روسیه حمایت می کند و تجهیزات تسلیحاتی، تکنولوژیکی، نوآوری، برای حمایت از آنها ارسال می کند و این امر بسیار نگران کننده است.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان