ماهان شبکه ایرانیان

کامبک شیرین استقلال خوزستان مقابل مس رفسنجان

استقلال خوزستان در یک بازی پرگل و پرحاشیه موفق شد با نتیجه ۳-۲ مس رفسنجان را شکست دهد. آبی‌پوشان اهوازی که در نیمه اول از حریف عقب افتاده بودند، با درخشش تیوی بیفوما و کاینا نونیز به پیروزی رسیدند و به رتبه نهم جدول صعود کردند.

استقلال خوزستان در یک بازی جذاب و پرگل توانست با نتیجه 3 بر یک از سد مس رفسنجان بگذرد.

به گزارش فوتبال 360، هشتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز (پنج‌شنبه) با انجام 2 بازی همزمان از ساعت 18 آغاز شد که چادرملو اردکان توانست سومین بازی پیاپی خانگی خود را با برد به پایان ببرد و شاگردان سعید اخباری از سد خیبر خرم‌آباد در ورزشگاه شهید نصیری یزد گذشتند تا به رتبه ششم جدول صعود کنند. در بازی همزمان هم نبرد شمس‌آذر قزوین و هوادار تهران برنده نداشت و دو تیم با تساوی 1-1 کار خود را به پایان بردند.

تیم‌های استقلال خوزستان و مس رفسنجان برگزارکننده سومین دیدار هفته هشتم لیگ برتر بودند؛ جایی‌که آبی‌پوشان اهوازی بعد از تحمل 2 باخت پیاپی و گذراندن 4 بازی متوالی بدون برد، به دنبال رسیدن به دومین بردشان در لیگ بیست‌وچهارم بودند. در آن‌سوی میدان هم بعد از جدایی محرم نویدکیا، امشب هدایت مس رفسنجان برعهده امیرحسین پیروانی بود و نارنجی‌پوشان بعد از گذراندن 2 بازی پیاپی با نتیجه شکست، در جدال با استقلال خوزستان به دنبال کسب 3 امتیاز و بازگشت به رفسنجان با دستِ پُر بودند.

دومین برد فصل آبی‌های اهوازی در شب تصمیمات سرنوشت‌ساز (VAR)

دو تیم با قضاوت سعید رحیمی‌مقدم و در حضور نزدیک به هزار تماشاگر در ورزشگاه غدیر اهواز، کار خود را از ساعت 18:30 آغاز کردند. در دقایق ابتدایی مسابقه، آبی‌پوشان اهوازی برتری نامحسوسی نسبت به مسی‌ها داشتند اما خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود. در دقیقه 21، اولین موقعیت مناسب بازی نصیب کاینا نونیز شد که مهاجم بلندقامت استقلال خوزستان با وجود فریب‌دادن مدافع مقابل خود ناکام در زدن ضربه نهایی بود و فرصت ایجاد شده از دست رفت.

نارنجی‌پوشان روی یک کار تیمی زیبا توسط فرشید باقری در دقیقه 26 روی پاس بهنام برزای به گل رسیدند. البته گل باقری در موقعیت مشکوک به آفساید به‌ثمر رسید که بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، گل مسی‌ها تایید شد. بعد از گلزنی باقری، حملات استقلالی‌ها پردامنه‌تر شد و شاگردان میودراگ بوژوویچ به دنبال آن بودند تا بتوانند پیش از پایان نیمه نخست، به گل تساوی برسند. بعد از چند فرصت‌سوزی، روی ارسال ابوالفضل کوهی، محمدرضا مهدی‌زاده به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا در دقیقه 45، گل تساوی به‌ سود استقلال خوزستان به‌ثبت برسد. جالب آنکه داور مسابقه در ابتدا، خطای مهاجم استقلال خوزستان را اعلام کرده بود اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، گل آبی‌پوشان اهوازی پذیرفته شد.

شاگردان بوژوویچ با توجه به وقت تلف‌شده اعلام‌شده در نیمه نخست، به حملات خود ادامه دادند و در دقیقه (7+45)، روی حرکت دیدنی و چیپ زیبای تیوی بیفوما، ستاره کنگویی استقلال خوزستان با ضربه چیپ خود موفق به گلزنی شد تا کامبک آبی‌پوشان اهوازی در نیمه نخست تکمیل شود و استقلالی‌ها با برد به رختکن رفتند. نیمه دوم هم با نمایش تهاجمی آبی‌پوشان آغاز شد و شاگردان بوژوویچ در تلاش بودند تا به گل سوم برسند و حملات پردامنه‌ای روی دروازه مس رفسنجان داشتند.

تیوی بیفوما در دقیقه 54 روی پاس در عمق محمود مطلق‌زاده موفق به گلزنی شد که در ابتدا گل پذیرفته شد اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، آفساید میلی‌متری بیفوما اعلام شد تا بازی با نتیجه 2 بر یک دنبال شود. بلافاصله بعد از مردود شدن این گل، بازهم آبی‌پوشان اهوازی صاحب موقعیت گلزنی شدند که بازهم ستاره کنگویی آن‌ها در متن حرکت بود و روی پاس تیوی بیفوما، کاینا نونیز موفق به گلزنی شد تا بازی با برتری 3 بر یک استقلالی‌ها در دقیقه 58 دنبال شود.

آبی‌پوشان بعد از رسیدن به گل سوم، به دنبال مدیریت بازی بودند و مصدومیت‌های گاه و بی‌گاه بازیکنان باعث ایجاد وقفه در جریان بازی می‌شد؛ ضمن آنکه بوژوویچ با تعویض‌های خود به دنبال حفظ نتیجه بود و در سوی مقابل، امیرحسین پیروانی قصد داشت شرایط بازی را به سود تیمش تغییر بدهد. بعد از آنکه حدود 30 دقیقه بازی کم‌هیجان و کم‌اتفاق دنبال شد، روی ارسال مهدی شریفی که در نقش یار تعویضی وارد زمین شده بود، بهنام برزای با ضربه سر در دقیقه 89 موفق به گلزنی شد تا بازی 3 بر 2 شود.

برزای که در نقش گلزن و گل‌ساز در ترکیب مس در بازی امشب درخشید، در وقت‌های تلف‌شده یک برخورد مشکوک با مدافع استقلال خوزستان داشت اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، تصمیم رحیمی‌مقدم تایید شد. با وجود اعلام 8 دقیقه وقت تلف‌شده، خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود و جالب آنکه در دقیقه (11+90)، محمد علی‌نژاد کارت زرد دوم را از داور مسابقه دریافت کرد تا نارنجی‌پوشان در لحظات پایانی مسابقه با 10 بازیکن کار خود را دنبال کنند. بعد از گذراندن دقایقی پرماجرا و پراتفاق، سرانجام سعید رحیمی‌مقدم سوت پایان بازی را در دقیقه (12+90) به صدا در آورد تا دومین برد استقلال خوزستان در فصل جاری با ثبت پیروزی 3 بر 2 مقابل مس رفسنجان رقم بخورد.

آبی‌پوشان اهوازی با کسب برد در مسابقه امشب، 9 امتیازی شدند و با سبقت گرفتن از حریف هم‌نام تهرانی خود، به رتبه نهم جدول صعود کردند. در طرف مقابل، مس رفسنجان سومین باخت پیاپی خود را در لیگ بیست‌وچهارم متحمل شد و با 5 امتیاز در موقعیت چهاردهم جدول باقی ماند. در هفته نهم لیگ برتر، استقلال خوزستان روز چهارم آبان‌ماه میهمان نساجی مازندران است و در همان روز، مس رفسنجان باید در خانه به مصاف ملوان بندرانزلی برود. گفتنی است که در ادامه مسابقات هفته هشتم، استقلال تهران فردا (جمعه) میزبان ذوب‌آهن اصفهان است و روز یکشنبه بیست‌ونهم مهرماه هم نبرد تیم‌های آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان برگزار خواهد شد.

🔻خلاصه بازی🔻

نتایج دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

پنج‌شنبه بیست‌وششم مهرماه

چادرملو اردکان 1-0 خیبر خرم‌آباد

شمس‌آذر قزوین 1-1 هوادار تهران

استقلال خوزستان 3-2 مس رفسنجان

جدول لیگ برتر در پایان مسابقات امروز
جدول لیگ برتر در پایان مسابقات امروز

برنامه ادامه دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه بیست‌وهفتم مهرماه

استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان (ساعت 18:30)

یکشنبه بیست‌ونهم مهرماه

آلومینیوم اراک - فولاد خوزستان (ساعت 18:15)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان