ماهان شبکه ایرانیان

اتفاق عجیب در پرواز سریلانکا ایرلاینز : کمک خلبان که از دستشویی برگشت، خلبان او را از کابین اخراج کرد

کاپیتان هواپیمای سریلانکا ایرلاینز به دلیل درگیری لفظی با کمک خلبان، وی را از کابین خلبان بیرون کرد، این اتفاق در طول یک پرواز ۱۰ ساعته از سیدنی به کلمبو  رخ داده است.

در اتفاقی نادر، کاپیتان یک پرواز سریلانکا ایرلاینز به دلیل نقض پروتکل‌های ایمنی توسط کمک خلبان، وی را از کابین خلبان بیرون کرده است. این درگیری لفظی در طول پروازی 10 ساعته رخ داده و باعث ایجاد اختلال در پرواز شده است.
 
به گزارش کن نیوز؛ کاپیتان هواپیمای سریلانکا ایرلاینز به دلیل درگیری لفظی با کمک خلبان، وی را از کابین خلبان بیرون کرد، این اتفاق در طول یک پرواز 10 ساعته از سیدنی به کلمبو  رخ داده است.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که این دو همکار در حین پرواز با هم درگیر شده‌اند، پس از اینکه کمک خلبان پرواز برای استفاده از توالت از کابین خلبان خارج شد بدون اینکه هماهنگی لازم را با سایر اعضای خدمه انجام دهد و پروتکل ایمنی شرکت هواپیمایی را نقض کرد.
 
گفته می‌شود که کاپیتان پرواز در واکنش به نقض قوانین سریلانکا ایرلاینز، در کابین خلبان را قفل کرد.
 
این وضعیت تا جایی پیش رفت که یک عضو ارشد خدمه مجبور شد برای متقاعد کردن کاپیتان به باز کردن قفل در، مداخله کند.
 
 شرکت هواپیمایی سریلانکا اعلام کرد: سریلانکا ایرلاینز تأیید می‌کند که در حال حاضر مطابق با مقررات هواپیمایی مدنی، تحقیقاتی در مورد حادثه پرواز UL607 از سیدنی به کلمبو در حال انجام است.
 
شرکت هواپیمایی کاملاً با مقامات مربوطه همکاری می‌کند و کاپیتان تا پایان تحقیقات از پرواز منع شده است.
 
در حادثه دلخراش پرواز 9525 جرمن‌وینگز در سال 2015، تمامی سرنشینان هواپیما به دلیل اقدام عمدی یکی از خلبانان در قفل کردن کابین خلبان و هدایت هواپیما به سمت زمین، جان باختند.
 
این حادثه سبب شد تا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مقررات مربوط به دسترسی به کابین خلبان را سختگیرانه‌تر کنند.
 
در سال 2022، دو خلبان شرکت هواپیمایی ایرفرانس به دلیل درگیری فیزیکی در حین پرواز و ایجاد اختلال در آرامش کابین خلبان، تعلیق شدند. این حادثه، خوشبختانه، به سلامت مسافران و فرود ایمن هواپیما منجر شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان